Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

Η ΦΗΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΥΡΗΝΙΚΟΥ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΤΑ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΚΑΡΥΣΤΙΑ-ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΑΡΥΣΤΟΥ κ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΗ ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΕΝΩΣΕΩΣ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ


 




Στη Βουλή από τον Θανάση Ζεμπίλη οι προτάσεις του Δήμου Καρύστου για το Ε.Χ.Π. για τις Α.Π.Ε. Αναφορά σε Σταύρο Παπασταύρου

 Στη Βουλή από τον Θανάση Ζεμπίλη οι προτάσεις του Δήμου Καρύστου για το Ε.Χ.Π. για τις Α.Π.Ε. Αναφορά σε Σταύρο Παπασταύρου



Μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου ο Βουλευτής Εύβοιας Θανάσης Ζεμπίλης ζητά με την από 25/6/2026 αναφορά του προς τον Υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος κ. Σταύρο Παπασταύρου να εξετάσει και να δώσει αιτιολογημένες απαντήσεις στις προτάσεις του Δήμου Καρύστου για την αναθεώρηση του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, που διαλαμβάνονται στην με αριθμό 92/2026 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Για το ίδιο θέμα ο κ. Ζεμπίλης είχε υποβάλλει και την υπ’αριθμ. 2348/15.1.2026 Κοινοβουλευτική Ερώτηση. Συγκεκριμένα οι προτάσεις του Δ.Σ., που εισάγονται στη Βουλή με πρωτοβουλία του κ. Ζεμπίλη, έχουν ως εξής: 

1. Ανεμογεννήτριες σε Προστατευόμενες Περιοχές NATURA Στον Δήμο Καρύστου, εκατοντάδες ανεμογεννήτριες έχουν εγκατασταθεί μέσα σε ευαίσθητα οικοσυστήματα και ζώνες προστασίας NATURA, όπως το εμβληματικό όρος Όχη. Οι 16 επεμβάσεις αυτές (διανοίξεις τεράστιων δρόμων, εκσκαφές, δίκτυα μεταφοράς κλπ.) αλλοίωσαν ανεπανόρθωτα τη βιοποικιλότητα και τους βιοτόπους σπάνιων ειδών. 

Το νέο πλαίσιο εισάγει περιορισμούς και απαγορεύσεις στις Ζώνες Ειδικής Προστασίας NATURA, αναγνωρίζοντας έστω και αργά ότι η «πράσινη» ενέργεια δεν μπορεί να καταστρέφει το ίδιο το φυσικό περιβάλλον. Αφήνει όμως δυστυχώς «παράθυρα» για εγκατάσταση αιολικών σταθμών δίπλα σε προστατευόμενες περιοχές ή σε Σημαντικές Περιοχές για τα Πουλιά. 

2. Ισοπέδωση σε μεγάλα υψόμετρα (Άνω των 1.200 μέτρων) 

Οι κορυφογραμμές του όρους 'Οχη, που ξεπερνούν σε αρκετά σημεία τα 1.200 μέτρα, έχουν ήδη θηριώδεις κατασκευές που άλλαξαν μόνιμα το ανάγλυφο τους. Το νέο πλαίσιο θεσπίζει την οριζόντια απαγόρευση για νέα αιολικά έργα σε υψόμετρο άνω των 1.200 μέτρων. 'Όμως για την Καρυστία η ρύθμιση αυτή έρχεται αφού η υποβάθμιση έχει ήδη γίνει. Το γεγονός ότι το νέο χωροταξικό δεν αγγίζει τις αδειοδοτημένες και προς αδειοδότηση βιομηχανικές αιολικές εγκαταστάσεις, αναιρεί στην πράξη την απαγόρευση σε αυτά τα υψόμετρα. 

3. Σύγκρουση με την Πρωτογενή Παραγωγή, την Τουριστική και Οικονομική Ανάπτυξη 

Η κτηνοτροφία και η μελισσοκομία έχουν δεχτεί μεγάλο πλήγμα λόγω της εκχέρσωσης χιλιάδων στρεμμάτων βοσκοτόπων και μελισσοτόπων. Σε αυτούς τους βασικούς πυλώνες της τοπικής οικονομίας απασχολούνται πάνω από 1.000 οικογένειες. Η Νότια Εύβοια διαθέτει επίσης τεράστιο τουριστικό εκτόπισμα (παραλίες, μονοπάτια, Δρακόσπιτα κλπ). Η οπτική και ακουστική όχληση από τις ανεμογεννήτριες που «αγγίζουν» τουριστικές ζώνες, οικισμούς και αρχαιολογικούς χώρους υποβάθμισε το τουριστικό προϊόν και την ποιότητα ζωής των κατοίκων. 

Το μεγαλύτερο πρόβλημα για την Καρυστία είναι ότι οι διατάξεις του νέου χωροταξικού δεν έχουν αναδρομική ισχύ. Αυτό σημαίνει ότι τα εκατοντάδες έργα που λειτουργούν ήδη ή έχουν λάβει οριστικές εγκρίσεις (πριν τη θεσμοθέτηση του νέου πλαισίου) θα παραμείνουν στη θέση τους ακόμα και αν έρχονται σε αντίθεση με αυτές τις νέες διατάξεις. Το νέο πλαίσιο θα λειτουργήσει ως «φρένο» μόνο για τη μελλοντική επέκταση, αφήνοντας στην Καρυστία το δύσκολο έργο της διαχείρισης μιας ήδη βιομηχανοποιημένης φύσης. Ο Δήμος Καρύστου έχει τα τελευταία χρόνια επανειλημμένα ομόφωνα αποφασίσει και θέσει υπ' όψιν της κεντρικής διοίκησης, την εναντίωση του σε οποιαδήποτε νέα εγκατάσταση βιομηχανικών αιολικών μονάδων και μονάδων αποθήκευσης ενέργειας (μπαταρίες) και επί τη ευκαιρία εναντιωνόμαστε και σε μελλοντικά σχέδια εγκατάστασης πυρηνικού σταθμού στην περιοχή. 

Πρόταση 1: Εφαρμογή των νέων περιορισμών και σε εκκρεμείς αιτήσεις που έχουν λάβει Βεβαίωση Παραγωγού. Μηδενικό περιθώριο νέας εγκατάστασης για τον Δήμο Καρύστου λόγω πρότερου υπερκορεσμού για κάθε μορφή βιομηχανικών ΑΠΕ. Η πρόβλεψη του σχεδίου να εξαιρέσει από τους νέους περιορισμούς ακόμα και τα έργα που έχουν ήδη καταθέσει «πλήρη φάκελο» —ανεξάρτητα από το τελικό στάδιο αδειοδότησής τους— ακυρώνει την ουσία του νέου ΕΧΠ. Το ίδιο ισχύει και για έργα που υπάγονται σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ). 

Πρόταση 2: Υποχρέωση αποξήλωσης και πλήρους αποκατάστασης του φυσικού τοπίου για όσες ανεμογεννήτριες ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους (20ετία), χωρίς αυτόματο δικαίωμα αντικατάστασης (repowering). Πολλοί παλαιοί αιολικοί σταθμοί πλησιάζουν στη συμπλήρωση της 20ετίας. Η αυτόματη αντικατάστασή τους με ανεμογεννήτριες νέας τεχνολογίας (διπλάσιου ή τριπλάσιου μεγέθους) θα επιφέρει νέο, βαρύτερο γύρο περιβαλλοντικής υποβάθμισης στην περιοχή. 17 

Πρόταση 3: Επιβολή ειδικού ανταποδοτικού τέλους «περιβαλλοντικής αποκατάστασης» στις εταιρείες που λειτουργούν ήδη έργα εντός NATURA. Τα έσοδα αυτά θα αποδίδονται απευθείας στην τοπική αυτοδιοίκηση με αποκλειστικό σκοπό τη χρηματοδότηση έργων περιβαλλοντικής αποκατάστασης και την στήριξη της τοπικής οικονομίας. 

Αύξηση των ανταποδοτικών τελών στο 6% και ειδική μέριμνα για όλη την επικράτεια του Δήμου Καρύστου για δραστική μείωση του κόστους του ρεύματος για όλους τους κατοίκους, λόγω του υπερκορεσμού σε έργα ΑΠΕ. 

Πρόταση 4: Υποχρεωτικό αναδρομικό περιβαλλοντικό έλεγχο εντός ενός έτους από τη θεσμοθέτηση του πλαισίου για όλα τα υφιστάμενα αιολικά της Καρυστίας, με σκοπό την επιβολή πρόσθετων μέτρων μείωσης θορύβου (π.χ. αυτόματη παύση λειτουργίας σε ώρες κοινής ησυχίας ή συγκεκριμένες διευθύνσεις ανέμου κ.α). Επίσης προτείνουμε συνολική Περιβαλλοντική Μελέτη Επιπτώσεων για τις ήδη εγκατεστημένες μονάδες. 

Πρόταση 5: Επιβολή άμεσης αναστολής στην έκδοση νέων αδειών, καθώς και στην υλοποίηση των ήδη εκδοθεισών αδειών για αυτόνομους σταθμούς αποθήκευσης (μπαταρίες) εντός των ορίων του Δήμου Καρύστου. 'Ήδη δύο σταθμοί ετοιμάζονται να εγκαταστηθούν στην Όχη εντός NATURA σε υψόμετρο 1.200μ. Επίσης προτείνουμε θέσπιση ελάχιστης ασφαλούς απόστασης τουλάχιστον 5 χιλιομέτρων για οποιονδήποτε σταθμό μπαταριών από τα όρια οικισμών, δασικών εκτάσεων, πηγών ύδρευσης και προστατευόμενων περιοχών. 

Πρόταση 6: Για τη διασφάλιση των τοπικών παραγωγικών δραστηριοτήτων (κτηνοτροφία, μελισσοκομία, τουρισμός κλπ.), καθίσταται θεσμικά αναγκαία η υποχρεωτική και δεσμευτική γνωμοδότηση των οικείων Δήμων κατά τη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης έργων ΑΠΕ. Για τον Δήμο Καρύστου, η συμμετοχή αυτή τελεί υπό την αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση του μηδενικού περιθωρίου για νέες εγκαταστάσεις λόγω ήδη υπαρκτού κορεσμού. 

Πρόταση 7: Εκφράζουμε την αντίθεσή μας στην τοποθέτηση πλωτών Αιολικών και Φωτοβολταϊκών πάρκων στην προβολή παραθαλάσσιων οικισμών και οικοδομικών συνεταιρισμών καθώς και εντός θεσμοθετημένων περιοχών ιχθυοκαλλιεργειών.


Γέμισε το υπαίθριο θέατρο με μουσική και συγκίνηση στο αφιέρωμα στην μουσική της Νότιας Καρυστίας από τα Μελίσματα.





Το έκανε πάλι το θαύμα της η Χρυσούλα Παλιούρη και γέμισε ασφυκτικά το υπαίθριο θέατρο Καρύστου με κόσμο που με ενθουσιασμό συμμετείχαν με όλη τους την ψυχή στα αφιερώματα και στην μουσική.
Βραβεύθηκε ο Γιώργος Κουκουράκης για την διαχρονική προσφορά του στην διάδοση και ανάδειξη της παραδοσιακής μας παράδοσης και των εθίμων.
Όλο και περισσότεροι πλαισιώνουν τις προσπάθειες της Χρυσούλας που αποδεικνύει για άλλη μια φορά, ότι όταν κάτι είναι γνήσιο, ειλικρινές και τίμιο, ο κόσμος όλος το αναγνωρίζει, το στηρίζει και βοηθά.
Πολλά συγχαρητήρια σε όλους και καλή συνέχεια με την ίδια αγάπη και ομόνοια.

«Από καρδιάς, ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους εσάς που γεμίσατε το θέατρο με την αγάπη και την παρουσία σας.
Ευχαριστώ επίσης όλους τους συνεργάτες μου, τους μουσικούς, τους χορευτές,τους Σφυριχτές ,τους εθελοντές και όσους εργάστηκαν ακούραστα για να γίνει αυτή η βραδιά πραγματικότητα. Χωρίς τη δική σας προσφορά, τίποτα δεν θα ήταν το ίδιο.

Χρυσούλα Παλιούρη ! Μια Αυθεντική Αρβανίτισσα της Καρυστίας! Με αγάπη και σεβασμό για το αυθεντικό και όμορφο της παράδοσης πολίτευμα!!! Ένας άνθρωπος που έχει αφιερωθει στην καταγραφή της λαογραφίας
Και της μουσικής ιδιαιτερότητάς του τόπου!! Συμπαρασύροντας ομάδα νέων ανθρώπων δείχνοντας έτσι το παράδειγμα της έμπρακτα..
Της ευχομε καλή δύναμη στο όμορφο έργο της
Nikolas Brebos



ε
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Ένα όμορφο μουσικό ταξίδι στη Νότια Καρυστία ολοκληρώθηκε χθες το βράδυ στο Υπαίθριο Θέατρο Καρύστου!
Ο Δήμος Καρύστου ευχαριστεί θερμά την Παραδοσιακή Ορχήστρα Νότιας Καρυστίας «Μελίσματα» για τη μοναδική μουσικοχορευτική παράσταση «Σεργιάνι στη Νότια Καρυστία», που χάρισε στο κοινό μια βραδιά γεμάτη μουσική, παράδοση, μνήμες και συγκίνηση.
Θερμές ευχαριστίες στους μουσικούς, τους ερμηνευτές, το Χορευτικό Τμήμα Καρύστου, τους εθελοντές και όλους όσοι συνέβαλαν στην πραγματοποίηση της εκδήλωσης, καθώς και στους πολίτες και επισκέπτες που την τίμησαν με την παρουσία τους.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες αξίζουν στον Σπύρο Μπρέμπο, ο οποίος συμμετείχε αφιλοκερδώς, προσφέροντας με γενναιοδωρία το ταλέντο και την αγάπη του για την παραδοσιακή μουσική. Ευχαριστούμε επίσης τον γιο του, Νίκο Μπρέμπο, για την εξαιρετική συμμετοχή του στο βιολί.
Ευχαριστούμε θερμά τους μουσικούς Βαγγέλη Βαρελά και Γιάννη Τζανίνη, καθώς και τη Στέλλα Κοφινά και τον Αθανάσιο Ματζαράκη, που πλαισίωσαν με εξαιρετικό τρόπο την παράσταση και συνέβαλαν καθοριστικά στην επιτυχία της.
Η διατήρηση και η ανάδειξη της τοπικής μας μουσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς αποτελεί πολύτιμη παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές και αξίζει τη στήριξη όλων μας.
Ξεχωριστή συγκίνηση προκάλεσε η παρουσία και η συμμετοχή παιδιών στη σκηνή, αποδεικνύοντας ότι η παράδοση συνεχίζει να περνά στις νεότερες γενιές και να παραμένει ζωντανή μέσα από τη γνώση, το μεράκι και τη δημιουργική συμμετοχή τους.
Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στον 16χρονο Γιάννη Τζανίνη, που συμμετείχε στο βιολί, στον εξάχρονο Χρήστο Αλούκο, ο οποίος εντυπωσίασε με την παρουσία του στο ίδιο όργανο, καθώς και στη μικρή Σταυρούλα Νάκου, μόλις 11 ετών, κόρη της Χρυσούλας Παλιούρη, στο νταούλι, η οποία ακολουθεί τα βήματα της μητέρας της, μεταφέροντας το μήνυμα της συνέχειας και της διατήρησης της μουσικής μας παράδοσης.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο Δήμος Καρύστου απένειμε Τιμητικές Διακρίσεις στον Γεώργιο Κουκουράκη, για την πολύτιμη συμβολή του στην αναβίωση των τοπικών εθίμων και τη διάδοση της παραδοσιακής μουσικής της Νότιας Καρυστίας, καθώς και στον Σπύρο Μπρέμπο, για την αφιλοκερδή συμμετοχή και προσφορά του στην εκδήλωση και στη διάδοση της αρβανίτικης μουσικής παράδοσης της περιοχής μας.
Θερμά συγχαρητήρια στην Παραδοσιακή Ορχήστρα Νότιας Καρυστίας «Μελίσματα» για το σπουδαίο έργο που επιτελεί, κρατώντας ζωντανή τη μουσική παράδοση του τόπου μας και μεταδίδοντάς την στις επόμενες γενιές.
Η παράδοση δεν είναι μόνο η μνήμη του τόπου μας. Είναι η γέφυρα που ενώνει το χθες με το αύριο.
👏🎶❤️
 






Κινηματογραφική Λέσχη Καρύστου Απολογισμός 39ου Συνεδρίου ΟΚΛΕ στην Κάρυστο

 Κινηματογραφική Λέσχη Καρύστου



Απολογισμός 39ου Συνεδρίου ΟΚΛΕ στην Κάρυστο: Σάββατο 12 Ιουνίου.
Το γεμάτο πρόγραμμα του Σαββάτου περιελάμβανε τις ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες εισηγήσεις πάνω στο θέμα του συνεδρίου: "Κινηματογράφος και Εικαστικές Τέχνες". Ευχαριστούμε τους εισηγητές: κα. Ιφιγένεια Καλαντζή, κα. Μιρέλλα Λεγάκη, κα. Ιωάννα Νεοφύτου, κα. Ρέα Βαλντέν, κα. Έυα Στεφανή, κο. Δημήτρη Θεοδωρόπουλο, κο. Χρήστο Σκυλλάκο και κο. Δημήτρη Αρβανίτη.
Παρακολουθήσαμε το ντοκιμαντέρ του κ. Δημήτρη Θεοδωρόπουλου "Sinfonietta - πόλης, συνομιλία με τον Dziga Vertov και ακολούθησε συζήτηση με τον σκηνοθέτη.
Χαιρετισμό απηύθυνε ο Δήμαρχος Καρύστου κος. Ελευθέριος Ραβιόλος στον οποίο δόθηκε τιμητική πλακέτα από τον πρόεδρο της ΟΚΛΕ.
Ιδιαίτερα συγκινητική για την Κινηματογραφική Λέσχη Καρύστου η απονομή τιμητικής πλακέτας από το Νίκο Σαράντη στον Σάκη Μπινιάρη, ιδρυτικό μέλος και πρώτο πρόεδρο της λέσχης μας, ο οποίος μας εξιστόρησε πως ξεκίνησε η ιδέα για τη δημιουργία κινηματογραφικής λέσχης στην Κάρυστο.
Η βραδιά έκλεισε με αρκετή συγκίνηση επίσης από την κα. Έυα Στεφανή κατά την απονομή τιμητικής πλακέτας στην ίδια από την ΟΚΛΕ και τον κ. Δημήτρη Καλαντίδη. Οι κυρίες Έυα Στεφανή και Ρέα Βαλντέν είχαν ένα εξαιρετικό διάλογο πριν την προβολή του καταπληκτικού ντοκιμαντέρ της κας. Στεφανή "Η καρδιά του Ταύρου".
Η προσέλευση του κοινού (εκτός συνέδρων) για την προβολή των ντοκιμαντέρ αλλά και για τις τιμητικές εκδηλώσεις της βραδιάς μας χαροποίησε πολύ!

Το Υποκριτικό τμήμα ΣΑΕΚ θα λειτουργήσει πάλι από Σεπτέμβρη - ετοιμαστείτε για μια ενδιαφέρουσα χρονιά!

Η Πετρούλα Μαντζουκίδου και ο Γιώργος Μπινιάρης διδάσκουν την υποκριτική τέχνη στο τμήμα Υποκριτικής ΣΑΕΚ Χαλκίδας στο παράρτημα της Καρύστου.

Για άλλη μια χρονιά είδαμε το αποτέλεσμα της δουλειάς τους στον Φιλόξενο χώρο εκδηλώσεων του Γυμνασίου και ΕΠΑΛ και περάσαμε πολύ ωραία.

Είδαμε το Ελεύθερο ζευγάρι σε σκηνοθεσία του Γιώργου και απόσπασμα από την Ηλέκτρα σε σκηνοθεσία της Πετρούλας. Επίσης οι τελειόφοιτοι παρουσίασαν μια δική τους εργασία.


Εκτός από την υποκριτική τέχνη, διδάσκονται μουσική, χορό, και άλλα μαθήματα που εμπλουτίζουν την ικανότητα κάθε ατόμου να προσεγγίσει και να αποδώσει ένα θεατρικό έργο.

Όπως σε κάθε σχολείο, η εμπιστοσύνη στην καθοδήγηση του δασκάλου είναι το σπουδαιότερο βήμα για την καλύτερη εξέλιξη σε κάθε μαθητεία. Η Πετρούλα και ο Γιώργος μέσα από την πολυετή παρουσία τους, έχουν αποδείξει την βαθιά γνώση του αντικειμένου και έχουν οδηγήσει τις θεατρικές μας ομάδες σε πλήθος παραστάσεων που έχουν κερδίσει τις καρδιές του κοινού. Επίσης έχουν κερδίσει πολλά βραβεία σε διάφορα φεστιβάλ.


Όποιος και όποια αποφασίσει να ασχοληθεί και να μελετήσει την επόμενη χρονιά, να αφεθεί στην έμπειρη καθοδήγηση των καλών καθηγητών που στελεχώνουν το τμήμα, είναι σίγουρο ότι θα έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα χρονιά . Όσο αφορά τους νέους, τους δίνεται η ευκαιρία για επαγγελματική αποκατάσταση και περαιτέρω εξέλιξη στην θεατρική σκηνή.




 Καλό καλοκαίρι !

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

Ο Ανδρέας Παπανδρέου και μεις.

 Προσοχή- διαβάζετε την ανάρτηση με δική σας ευθύνη .



Σε κάθε κοινωνικό θέμα που κάθε φορά μας απασχολεί και δημιουργείται μια κάποια αντίδραση και κοινωνική κινητοποίηση, βλέπουμε με λύπη μας την απουσία της νεολαίας. Ακόμα και σήμερα που έχουν περάσει λίγοι μήνες από την ανακοίνωση της Κυβέρνηση ότι σχεδιάζει στο άμεσο μέλλον να δημιουργήσει πυρηνικές εγκαταστάσεις στην Θράκη, η , στην Νότια Εύβοια, η, και στα δύο σημεία, δεν υπάρχει καμιά απολύτως αντίδραση σε ακραία αντίθεση , με ότι συνέβη παλαιότερα με τον πάνδημο ξεσηκωμό.

Τι φταίει λοιπόν? Πως άλλαξαν τα πράγματα έτσι?

Μπορούμε να ξεκινήσουμε με την γήρανση του πληθυσμού και την νεολαία να πιέζετε για να επιβιώσει σε ένα δύσκολο και πιεστικό κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον. Αλλά από την άλλη, και τότε τα πράγματα δεν ήταν ρόδινα , ούτε στο σύνολο της η νεολαία ήταν σε θέση να αντιληφθεί, να οργανωθεί, να αντιδράσει με πλήρη συνείδηση όλων των παραμέτρων σε μια τέτοια προοπτική.

Μπορούμε να πούμε ότι τώρα ο κόσμος εδώ όπως και παντού, έχει απομονωθεί παρά την υπερ-πληροφόρηση. Όμως και τότε, οι κοινωνικές συνθήκες ήταν πολύ πιο πιεστικές, ειδικά για τις γυναίκες. Ήταν πολύ πιο δύσκολο να ενημερωθεί ο κόσμος και για αυτό ήταν πολύ σημαντικές οι μαζικές συγκεντρώσεις. Από την άλλη, υπήρχε η δυσκολία να ενημερωθούν και να πειστούν να συμμετάσχουν, κάτι που όμως έγινε, και μάλιστα με τεράστια επιτυχία.

Θα μπορούσε ακόμα να πει κάποιος, ότι ο πληθυσμός τότε ήταν πολύ πιο ομοιογενής από ότι είναι σήμερα. Οι γειτονιές είχαν μια έντονη κοινωνική ζωή με επαφή των μελών της, όλοι γνώριζαν όλους, η Κάρυστος ήταν για τους Καρυστινούς, σε αντίθεση με το τώρα, που είναι από όλες τις φυλές του κόσμου και οι παλιές γειτονιές έχουν γεμίσει από αγνώστους.

Είναι αρκετά όμως όλα αυτά να δικαιολογήσουν αυτήν την  απραξία?

Δεν είναι μόνο φαινόμενο της πόλης μας αλλά σε μικρότερο η μεγαλύτερο βαθμό το βλέπουμε παντού και μόνο σε πολύ μεγαλύτερες πόλεις όπου μπορούν να βρεθούν αρκετά άτομα να δημιουργήσουν κάποιους πυρήνες με κοινό ενδιαφέρον, βλέπουμε κινήσεις αντίστοιχου περιεχομένου.

Πολλοί καταλήγουν στο συμπέρασμα της έλλειψης αρχηγού και κατά ένα μεγάλο βαθμό πιστεύω ότι έχουν δίκιο, όμως και πάλι, είναι τόσο μεγάλη η απογοήτευση και η γενική εντύπωση ότι τίποτα δεν αλλάζει και ότι και αν κάνουν είναι καταδικασμένα σε αποτυχία.

Τι ήταν λοιπόν τόσο διαφορετικό τότε που η νεολαία της Καρύστου αντέδρασε τόσο διαφορετικά?

Τι ήταν αυτό που έδωσε αέρα στα φτερά της και την γέμισε με πίστη ότι μπορούν να τα καταφέρουν?

Και αν πάμε πιο πέρα, μιας και η κοινωνία είναι ένα σώμα- τι ήταν αυτό που έκανε την Ελλάδα να αρχίσει να ασχολείται με το περιβάλλον , με μια άλλη αντίληψη για τα πράγματα, με την πίστη ότι όλα θα αλλάξουν και θα είναι καλύτερα?  

Μα βέβαια, ήταν ο Ανδρέας Παπανδρέου που έκανε μια χώρα να ελπίζει, που έδωσε στην νεολαία ελπίδες και όραμα και αυτό το όραμα μοιράστηκε σε πόλεις και χωριά και είχε φτάσει και στην δική μας μικρή γωνιά.

Αν σήμερα, υπήρχε ένας νέος Ανδρέας, που θα μπορούσε να εμπνεύσει τον κόσμο, που θα μπορούμε να δώσει μια νέα ελπίδα και ένα άλλο όραμα, τότε πιστεύω ότι η νεολαίοι θα ξαναέβρισκαν θάρρος και θα τους βλέπαμε να διεκδικούν δυναμικά μια καλύτερη ζωή τόσο μαζικά ώστε να δημιουργούνται κινήματα .

Το συμπέρασμα είναι λοιπόν, εκ του αποτελέσματος, ότι ο αρχηγός παίζει το πρωτεύοντα ρόλο και για αυτό βλέπουμε να κυριαρχούν τα προσωποκεντρικά κόμματα. Και αυτό φαίνεται ακόμα με την πτώση των ποσοστών όταν ο ένας χαρισματικός ηγέτης αποχωρεί.

Δυστυχώς έχουμε γεμίσει με μούφα  Παπανδρέου, και με καρικατούρες του πρώτου Κωσταντίνου Καραμανλή και κατεβαίνοντας την κλίμακα, έχουμε γεμίσει από όμοιους τους διάφορους αξιωματούχους .

Αυτό το συμπέρασμα έχω βγάλει και αν έχετε εσείς μια άλλη εξήγηση, ευχαρίστως να την ακούσω.

Ενστάσεις του Μελισσοκομικού Συλλόγου Καρύστου " Δημήτρης Ρήγας" στη δημόσια διαβούλευση του (ΕΧΠ) για τις ΑΠΕ

 


Ενστάσεις του Μελισσοκομικού Συλλόγου Καρύστου " Δημήτρης Ρήγας" στη δημόσια διαβούλευση του (ΕΧΠ) για τις ΑΠΕ

Η δημοσίευση του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου (ΕΧΠ) για τις ΑΠΕ το οποίο έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση η Κυβέρνηση επιβεβαιώνει ότι τίποτα θετικό δεν έχει να περιμένει ο κλάδος της μελισσοκομίας και όλος ο πρωτογενής τομέας παραγωγής στην Νότια Εύβοια από αυτό.

Η μελισσοκομία στον τόπο μας βιώνει εδώ και αρκετά χρόνια τις επιπτώσεις της ανεξέλεγκτης εγκατάστασης Αιολικών Σταθμών και πλείστων άλλων έργων ΑΠΕ, με σημαντικές για τους μελισσοκόμους απώλειες σε ζωικό κεφάλαιο, εγκαταστάσεις και παραγωγή.

Πάγιο αίτημα των μελισσοκόμων της Νότιας Καρυστίας αποτελεί η λήψη κρατικών ρυθμίσεων προστασίας κατά της ζοφερής πραγματικότητας που αντιμετωπίζουν. 

Αντί αυτού, το πλαίσιο που διαμορφώνεται με το νέο ΕΧΠ για τις ΑΠΕ έρχεται να βάλει οριστικά την ταφόπλακα στην μελισσοκομία και την κτηνοτροφία, σημαντικούς κλάδους του πρωτογενούς τομέα παραγωγής στην τοπική οικονομία, από τους οποίους βιοπορίζονται πάνω από 1000 οικογένειες, ενώ μεριμνά με κάθε τρόπο για την εξασφάλιση των επενδυτικών επιδιώξεων των επιχειρηματικών ομίλων της Ενέργεια, εις βάρος μας.

Σε προτεραιότητα βρίσκεται η κάλυψη των νέων επενδύσεων της «πράσινης μετάβασης», με την ανάπτυξη δικτύων, τη χωροθέτηση μπαταριών αποθήκευσης και άμεσης κατανάλωσης της ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ, καταστρέφοντας τεράστιες εκτάσεις μελισσοκομικής χλωρίδας, αλλά και βοσκοτόπων, στο ήδη βεβαρημένο φυσικό περιβάλλον από τις προηγούμενες εγκαταστάσεις ΑΠΕ. 

Οι αδειοδοτημένες σήμερα θέσεις για μπαταρίες αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας στο Δήμο Καρύστου αφορούν σε εκτάσεις που ξεκινούν από τέσσερα στρέμματα, η μικρότερη, και φτάνουν έως εκατόν πέντε στρέμματα, η μεγαλύτερη.

Συγχρόνως, επιδιώκεται η εξασφάλιση όσο το δυνατόν περισσότερων, και των καλύτερων από άποψη αιολικού δυναμικού εκτάσεων.

Για τους σκοπούς αυτούς επιβάλλονται αλλαγές στη χρήση γης σε στεριά και θάλασσα σε όλην την Ελλάδα: Σε προστατευόμενες περιοχές, σε γη υψηλής παραγωγικότητας, σε αρχαιολογικούς χώρους, ακόμη και σε εθνικούς δρυμούς.

Παράλληλα, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιχειρηματικών ομίλων υπάρχουν διάφορες «εξαιρέσεις» και ρυθμίσεις μέσα από τις οποίες παρακάμπτονται οι υποτιθέμενες απαγορεύσεις του νέου ΕΧΠ για τις ΑΠΕ. Τέτοια είναι και η εξαίρεση από το νέο ΕΧΠ όσων έργων έχουν μια σχετικά προχωρημένη αδειοδότηση. 

Γεγονός που για την περιοχή του Δήμου Καρύστου σημαίνει ότι στις ήδη εγκατεστημένες 528 ανεμογεννήτριες, εύκολα θα προστεθούν άλλες 195, που έχουν άδεια παραγωγού και άλλες 68, που βρίσκονται υπό αξιολόγηση.

Είναι φανερό ότι η νέα χωροθέτηση των επενδύσεων των επιχειρηματικών ομίλων καμία σχέση δεν έχει με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, με την ισόρροπη ανάπτυξη, το σεβασμό στο Περιβάλλον και στην Υγεία των κατοίκων.
Για τους λόγους αυτούς ζητάμε:

- Ρύθμιση για καμία νέα εγκατάσταση κάθε μορφής βιομηχανικών ΑΠΕ, σε όποιο στάδιο αδειοδότησης και αν βρίσκονται, σε όλη την έκταση του Δήμου Καρύστου λόγω του υπερκορεσμού.

- Ρύθμιση για λήψη κρατικών μέτρων προστασίας της μελισσοκομίας και όλου του πρωτογενούς τομέα παραγωγής, από τις εργασίες εγκατάστασης και λειτουργίας αιολικών σταθμών, συσσωρευτών ενέργειας, φωτοβολταϊκών σταθμών, διαφόρων συνοδών και λοιπών έργων ΑΠΕ.

- Ρύθμιση για λήψη μέτρων προστασίας των εκτεταμένων ερρεικώνων πορφυρής ερείκης (επιστημονική ονομασία: Erica manipuliflora ή Erica verticillata) του Δήμου Καρύστου που αποτελούν βασική πηγή παραγωγής του ΠΟΠ μελιού " Κισσούρι ", " Meli Kissouri ". 

Μόνο στη θέση Άγιος Μάμας του όρους Όχη, πρόκειται να αποψιλωθούν ολοκληρωτικά εκατόν πέντε πολύτιμα στρέμματα ερρεικώνα, προκειμένου να εγκατασταθεί μπαταρία συσσώρευσης ενέργειας. 

Η απόφαση αυτή αφαιρεί καθολικά τη δυνατότητα παραγωγής μελιού από τους μελισσοκόμους, οι οποίοι εργάζονται στην περιοχή παραδοσιακά για περισσότερα από εκατό έτη.

-Ρύθμιση για την κάλυψη της απώλειας του εισοδήματος των μελισσοκόμων, που θα καθορίζει αποζημιώσεις, στο 100%, για ζημιές που προκλήθηκαν, και προκαλούνται σε βάθος χρόνου, από την εγκατάσταση και την λειτουργία ΑΠΕ σε ζωικό κεφάλαιο, υποδομές και παραγωγή, έως ότου ανακάμψει η φύση από τις καταστροφές, όσο αυτό είναι δυνατόν.

- Ρύθμιση για την υποχρεωτική υπογειοποίηση όλων των εναέριων γραμμών μεταφοράς ρεύματος από τους αιολικούς σταθμούς προς αποφυγή των καταστροφικών πυρκαγιών, ώστε να προστατεύεται η ζωή και η περιουσία μας.

- Πραγματοποίηση από δημόσιο φορέα, Συνολικής Περιβαλλοντικής Μελέτης για όλους τους εγκατεστημένους αιολικούς σταθμούς στην περιφέρεια του Δήμου Καρύστου, με σκοπό την ολοκληρωμένη αποτύπωση των συνεπειών τους στο περιβάλλον, την υγεία και τις επαγγελματικές δραστηριότητες των κατοίκων.

- Ρύθμιση για την υποχρεωτική αποξήλωση των ανεμογεννητριών που ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους (20ετία), χωρίς αυτόματο δικαίωμα αντικατάστασης (repowering). Με την αυτόματη αντικατάσταση, τοποθετούνται ανεμογεννήτριες διπλάσιου ή τριπλάσιου μεγέθους επιφέροντας βαρύτερο γύρο περιβαλλοντικής υποβάθμισης στην περιοχή.

- Ρύθμιση για την πλήρη απομάκρυνση του αποξηλωμένου υλικού και πραγματική αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος και της κατεστραμμένης μελισσοκομικής χλωρίδας με μελισσοκομικά φυτά, βάση ουσιαστικών επιστημονικών μελετών για την τοπική χλωρίδα.

Εν κατακλείδι, το νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ είναι στην αντίθετη ακριβώς κατεύθυνση από τις ανάγκες της ζωής μας, για αυτό ζητάμε από την κυβέρνηση την απόσυρσή του.

Το ΔΣ του
Μελισσοκομικού Συλλόγου Καρύστου
" Δημήτρης Ρήγας"