Με έκπληξη μαθαίνουμε τα νέα όμορφα σχέδια της Κυβέρνησης για να χρυσώσουν το χάπι στις τοπικές κοινωνίες έτσι ώστε να μπουν ακόμα περισσότερες ανεμογεννήτριες και μάλιστα σε μάς, όπου έχουν ψηφίσει ΟΥΤΕ ΜΙΑ!
Η λύση είναι μία. Οι πάροχοι να δίνουν κατευθείαν έκπτωση σε κάθε καταναλωτή και οι αοριστίες για το ποιοι θίγονται και ποιοι όχι έχει καταντήσει ανέκδοτο της προηγούμενης δεκαετίας.
Διαβάστε την ενημέρωση του κ.Σφυρίδη και από κάτω την ενημέρωση του υπουργείου περιβάλλοντος και ας κάνουμε όλοι μια ερώτηση στον εαυτό μας..
ΠΟΣΟ ΑΚΟΜΑ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ?
Ψέματα και αλήθειες (Μέρος 2ο)
Πρόγραμμα «Απόλλων»
Στις 22/11/2024 ,στο 4ο θέμα του Δημοτικού Συμβουλίου, η Δημοτική Αρχή έφερε προς ψήφιση την πρόταση της Περιφέρειας για σύσταση της « Ενεργειακής Κοινότητας Πολιτών Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδος» (περιορισμένης ευθύνης), στο πλαίσιο του προγράμματος του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας «ΑΠΟΛΛΩΝ» και την έγκριση συμμετοχής του Δήμου μας.
Η εισήγηση του κύριου Δήμαρχου ήταν ελλιπής έως και ανύπαρκτη, αναφέροντας λίγα λόγια για τα θετικά μόνο του προγράμματος.
Η τοποθέτησή μας ήταν σαφής για ποιους λόγους δεν πρέπει να συμμετάσχει ο Δήμος μας σε αυτό το πρόγραμμα. Άλλωστε είναι ελάχιστα τα πλεονεκτήματα σε σχέση με τα μειονεκτήματα.
Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της συμπολίτευσης, χωρίς να είναι πλήρως ενημερωμένοι, εφόσον τους έκανα και σχετικές ερωτήσεις για το τι πρόκειται να ψηφίσουν και δεν πήρα καμία απάντηση, ούτε καν προέβησαν σε καμία διευκρινιστική ερώτηση, γι’ αυτό πρότεινα να αναβληθεί το θέμα και να κληθεί ειδικός για να μας ενημερώσει σχετικά. Ύστερα όμως, από την απαίτηση του κυρίου Δήμαρχου το υπερψήφισαν, γιατί όπως είπε και ο ίδιος ο Δήμαρχος, «εγώ το έφερα και θα ψηφιστεί!» (δείχνοντας την ολιγαρχική συμπεριφορά του).
Να αναφέρουμε εδώ ότι ο μεγαλύτερος Δήμος της Ελλάδας, ο Δήμος Αθηναίων το καταψήφισε, επίσης στο νομό μας ομόφωνα το έχουν καταψηφίσει έως τώρα οι Δήμοι Διρφύων - Μεσσαπίων και Ερέτριας. Ακόμα πολλοί Δήμοι έχουν προσλάβει τεχνικό σύμβουλο για να τους ενημερώσει σχετικά με το πρόγραμμα (δείτε σχετικό βίντεο στο 1ο σχόλιο) για να μην προβούν σε λανθασμένη απόφαση.
Η Δημοτική Αρχή ψηφίζοντάς το, παραδέχεται ότι έχει παταγωδώς αποτύχει όσο αφορά το ενεργειακό του Δήμου μας. Η περιοχή μας πλησιάζει τις 1.000 ανεμογεννήτριες (πρώτοι σε παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ) και δεν κατάφερε να διεκδικήσει από τις ήδη υπάρχουσες και να κάνει τις κατάλληλες ενέργειες για μείωση του ενεργειακού κόστους σε όλα τα νοικοκυριά και επιχειρήσεις είτε μέσω νομοθετικής ρύθμισης είτε απευθείας από τις εταιρείες, εφόσον αρκετές από αυτές είναι και πάροχοι. Σε αντίθεση με άλλους Δήμους (Αράχωβας, Ύδρας) που με ελάχιστες ανεμογεννήτριες κατάφεραν να κερδίσουν μια σημαντική μείωση. Επίσης, ούτε καν κατάφερε να προχωρήσει στην ίδρυση Δημοτικής ενεργειακής κοινότητας, σύμφωνα με την απόφαση που είχε πάρει 42/2020. Μόνο προεκλογικές εντυπώσεις κατάφερε να κερδίσει για δήθεν δωρεάν ρεύμα.
Για εμάς, δεν είναι λύση για την απεξάρτηση του Δήμου μας από το ενεργειακό κόστος το πρόγραμμα «Απόλλων». Απλά η κυβέρνηση δίνει δώρο στους μεγάλους και πακέτο από το ταμείο ανάκαμψης ξεχνώντας στην ουσία τους πολίτες.
Και αυτό γιατί αντί η κυβέρνηση να ανοίξει τον δρόμο για τη σταθερή μετατροπή των νοικοκυριών, των ενεργειακών κοινοτήτων και των ΟΤΑ σε αυτοπαραγωγούς ενέργειας για να λύσουν οριστικά το ζήτημα της ενεργειακής ασφάλειας, στο πλαίσιο της ενεργειακής Δημοκρατίας, συνεχίζει να μοιράζει τον ενεργειακό χώρο προωθώντας μεγάλα σχέδια.
Το πρόγραμμα «Απόλλων» υποβαθμίζει το ρόλο των ενεργειακών κοινοτήτων και αποκλείει τους Δήμους που θα συμμετέχουν σε αυτό , το δικαίωμα για δημιουργία δικιά τους ενεργειακής κοινότητας. Με λίγα λόγια να γίνουν παραγωγοί και καταναλωτές.
Με αυτό το πρόγραμμα οι μεγάλες εταιρείες θα επιδοτηθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση, θα ενισχυθεί η δημιουργία και άλλων ΑΠΕ, θα πάρουν πελάτες τους Δήμους και τις Περιφέρειες και συγκεκριμένα για το δικό μας Δήμο που έχουν προκαλέσει τεράστιες καταστροφές μας εξισώνουν με άλλους Δήμους που δεν έχουν υποστεί τίποτα, θα μας υποχρεώσουν να αγοράσουμε το ρεύμα με μία έκπτωση 50% (0,09€ /κιλοβατώρα όταν πριν την ανάπτυξη των ΑΠΕ η κιλοβατώρα είχε 0,07€), ΒΕΒΑΙΑ ΑΥΤΗ Η ΕΚΠΤΩΣΗ θα ισχύει ΜΟΝΟ για τις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης και τα ευάλωτα νοικοκυριά με 5600€ εισόδημα, που έτσι και αλλιώς είχαν έκπτωση από το κοινωνικό τιμολόγιο και όχι για ΟΛΟΥΣ τους δημότες!
Στην ουσία το πρόγραμμα δεν έχει καμία σχέση με Ενεργειακή Κοινότητα Πολιτών απλώς η Περιφέρεια γίνεται έμπορας και μεσάζοντας, ο οποίος αγοράζει και πουλάει δήθεν φτηνή ενέργεια στους Δήμους.
Προβληματιζόμαστε ιδιαιτέρως για τον τρόπο λήψεων των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου σε τόσο σοβαρά θέματα. Δυστυχώς, στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν ισχύει ότι οι Δημοτικοί Σύμβουλοι αποφασίζουν και ο Δήμαρχος εκτελεί αλλά ο Δήμαρχος αποφασίζει και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι (της συμπολίτευσης) ψηφίζουν.
Δίνοντας έτσι πλήρη ελευθερία στο Δήμαρχο που κατά τη γνώμη μας, εδώ και χρόνια, ενεργεί προς εξυπηρέτηση των σχεδίων της κεντρικής διοίκησης και προς όφελος των εταιρειών και όχι της περιοχής μας και των πολιτών του Δήμου μας.
Αιτούμαστε από τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Alkiviadis Vossos να ανακληθεί η εν λόγω απόφαση, να επαναληφθεί η διαδικασία, να καλεστεί ειδικός τεχνικός σύμβουλος ώστε να ενημερωθεί σωστά το σώμα για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του προγράμματος.
Ακόμα, η συγκεκριμένη απόφαση, επειδή ευνοεί την ανάπτυξη και άλλων ΑΠΕ στο δήμο μας, έρχεται σε αντίθεση με την απόφαση 92/2020 του Δ.Σ. Καρύστου, που αναφέρει ότι δεν δεχόμαστε καμία ανεμογεννήτρια παρά πάνω.
Την Δευτέρα θα υποβάλουμε την σχετική αίτηση ανάκλησης και ζητάμε από τους Δημοτικούς Συμβούλους την προσυπογραφή τους στο αίτημα μας.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
1. Ποιος είναι ο στόχος του προγράμματος «Απόλλων»;
Το «Απόλλων» αποτελεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα ενεργειακού συμψηφισμού στη χώρα -συνδυάζοντας την ενεργειακή με την κοινωνική πολιτική- και συντελεί, ώστε οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας να έχουν ακόμα πιο έντονο, θετικό, κοινωνικό αποτύπωμα.
Μέσα από την εγκατάσταση νέων σταθμών ΑΠΕ και την εφαρμογή εικονικού συμψηφισμού με ταυτοχρονισμό, το «Απόλλων» συμβάλλει:
•στην ενίσχυση των ενεργειακά ευάλωτων νοικοκυριών και συγκεκριμένα στους δικαιούχους του Κοινωνικού Τιμολογίου Α, δηλαδή νοικοκυριά με ετήσιο εισόδημα κάτω των 5.400 ευρώ, καλύπτοντας το 90% των ενεργειακών τους καταναλώσεων και
•στη μείωση του ενεργειακού κόστους για τους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, τις ΔΕΥΑ και τους ΓΟΕΒ/ΤΟΕΒ, καλύπτοντας το 50% των καταναλώσεων τους.
2. Ποιοι είναι οι ωφελούμενοι του «Απόλλων»;
Το Πρόγραμμα «Απόλλων» απευθύνεται σε όλες τις Περιφέρειες, τους Δήμους, τις ΔΕΥΑ, τους ΓΟΕΒ/ΤΟΕΒ και τα ευάλωτα νοικοκυριά της χώρας.
Σκοπός είναι μέσα από το «Απόλλων» -όπου είναι τεχνικά εφικτό και ανάλογα με την εξέλιξη των διασυνδέσεων- να επωφεληθούν οι 13 Περιφέρειες και οι 332 δήμοι για μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνουν στα δημοτικά τους κτίρια, στον οδοφωτισμό και στα αντλιοστάσιά τους και 127.500 δικαιούχοι του ΚΟΤ Α.
Επιπλέον, θα μπορέσουν να καλυφθούν 9.455 παροχές κατανάλωσης των ΔΕΥΑ και 3.570 παροχές κατανάλωσης που εξυπηρετούν ανάγκες των ΓΟΕΒ/ΤΟΕΒ.
3. Γιατί το «Απόλλων» επικεντρώνεται στους εν λόγω ωφελούμενους;
Το πρόγραμμα επικεντρώνεται στις συγκεκριμένες κατηγορίες ωφελούμενων, διότι μέσα από τη μείωση του ενεργειακού κόστους και την κάλυψη μέρους των καταναλώσεων τους, επιδιώκεται:
•η βελτίωση του επιπέδου διαβίωσης κυρίως των ευάλωτων νοικοκυριών,
•η παροχή κινήτρου, ώστε να εφαρμόσουν μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας για περαιτέρω μείωση των λογαριασμών τους και η δυνατότητα να διαθέσουν πόρους και
•η ενίσχυση της οικονομικής εξυγίανσής τους, δίνοντας τη δυνατότητα μέσα από τη μείωση των δαπανών για ηλεκτρική ενέργεια, να ρυθμίσουν τυχόν ληξιπρόθεσμες οφειλές που έχουν σήμερα προς τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας.
4. Πως θα υλοποιηθεί το «Απόλλων» για την κάλυψη των απαιτούμενων καταναλώσεων;
Η ανάπτυξη των σταθμών ΑΠΕ πρόκειται να πραγματοποιηθεί μέσω ανταγωνιστικών διαγωνισμών σε όλη την επικράτεια, οι οποίοι θα απευθύνονται σε έργα ΑΠΕ που έχουν εξασφαλίσει όρους σύνδεσης στο Σύστημα και θα συμψηφίζεται η παραγόμενη ενέργειά τους με εικονικό ταυτοχρονισμένο συμψηφισμό με τις απαιτούμενες καταναλώσεις των ωφελούμενων.
Σε απόλυτους αριθμούς, αυτό σημαίνει ότι «ξεπαγώνουν» πάνω από 1 GW έργων ΑΠΕ, και δίνεται μία νέα διέξοδος προς την αγορά σε παραγωγούς, κάτι που θα οδηγήσει σε περαιτέρω τόνωση της αγοράς και σε νέες θέσεις απασχόλησης, γεγονός που υπογραμμίζει τον αναπτυξιακό προσανατολισμό του προγράμματος.
Για τους σκοπούς του προγράμματος, θα αξιοποιηθεί το μοντέλο των Ενεργειακών Κοινοτήτων και θα συσταθεί σε κάθε Περιφέρεια μία Ενεργειακή Κοινότητα Πολιτών, στην οποία θα συμμετέχουν οι εκάστοτε ΟΤΑ, ΓΟΕΒ-ΤΟΕΒ, ΔΕΥΑ και θα συγκεντρωθούν τα ευάλωτα νοικοκυριά.
Θα συγκεντρωθούν όλες οι παροχές κατανάλωσης, οι οποίες θα είναι προς συμψηφισμό και θα μελετηθούν τα συγκεκριμένα προφίλ κατανάλωσης, ώστε να καθοριστούν οι ενεργειακές ανάγκες που θα πρέπει να καλυφθούν από τους σταθμούς ΑΠΕ.
Κατόπιν τούτου, θα διενεργηθούν ανταγωνιστικές διαδικασίες για κάθε Περιφέρεια, στις οποίες θα συμμετέχουν οι ενδιαφερόμενοι σταθμοί ΑΠΕ και θα προσφέρουν οικονομική προσφορά (€/MWh) για τη συγκεκριμένη ποσότητα ενέργειας που θα απαιτείται να καλυφθεί.
Οι σταθμοί που θα συμμετέχουν στους διαγωνισμούς θα είναι ώριμα έργα που έχουν οριστική προσφορά σύνδεσης -δηλαδή δεσμευμένο ηλεκτρικό χώρο- και αναμένουν να λάβουν τιμή αποζημίωσης για να υλοποιηθούν.
Οι σταθμοί ΑΠΕ που θα επιλεγούν θα αποζημιώνονται για την ενέργεια που παράγουν και συμψηφίζουν με τις καταναλώσεις των ωφελούμενων για διάρκεια 20 ετών.
Η θέση εγκατάστασης των σταθμών ΑΠΕ που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα και ενδεχομένως θα επιλεχθούν είναι ανεξάρτητη της Περιφέρειας που ανήκει η Ενεργειακή Κοινότητα και θα συμψηφιστούν οι καταναλώσεις.
5. Ποιος ο τρόπος αποζημίωσης των σταθμών ΑΠΕ και ποια η επιβάρυνση των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας;
Για την αποζημίωση των σταθμών ΑΠΕ θα συνάπτεται σύμβαση λειτουργικής ενίσχυσης (ΣΕΔΠ) με τον ΔΑΠΕΕΠ, όπου θα καθορίζεται η τιμή αποζημίωσης για συγκεκριμένη ποσότητα ενέργειας που θα συμψηφίζεται.
Παράλληλα, για τον συμψηφισμό της ενέργειας των ωφελούμενων από τους σταθμούς ΑΠΕ, θα συνάπτεται, όπως εφαρμόζεται και μέχρι σήμερα, μία σύμβαση ενεργειακού συμψηφισμού.
Η βασική διαφοροποίηση με τις μέχρι τώρα συμβάσεις είναι η εφαρμογή εικονικού ταυτοχρονισμένου συμψηφισμού, όπου καθορίζει την αποζημίωση των σταθμών ΑΠΕ και τον τρόπο εφαρμογής συμψηφισμού των καταναλώσεων.
Ωστόσο, η συγκεκριμένη διαφοροποίηση αποτελεί τη μεγαλύτερη δικλείδα ασφαλείας για τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, ώστε να βελτιστοποιούν το κόστος συμμετοχής τους στις αγορές χονδρεμπορικής.
6. Γιατί επιλέχθηκε το συγκεκριμένο μοντέλο και όχι η ανάπτυξη «από το μηδέν» των σταθμών ΑΠΕ από τις Ενεργειακές Κοινότητες των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού;
Το συγκεκριμένο μοντέλο επιλέχθηκε, ώστε να επιταχυνθεί η υλοποίηση του προγράμματος, αξιοποιώντας σταθμούς ΑΠΕ αδειοδοτημένους, διαστασιολογημένους και με εξασφαλισμένο τον ηλεκτρικό χώρο.
Σε διαφορετική περίπτωση, θα έπρεπε εκτός από τη μελέτη των προφίλ κατανάλωσης, να διερευνήσουμε τις διαθέσιμες εκτάσεις για την ανάπτυξη των σταθμών και την αναζήτηση διαθέσιμου ηλεκτρικού χώρου που αυτή τη στιγμή είναι αγαθό σε έλλειψη.
Επιπλέον, σκοπός μας μέσω του προγράμματος είναι και η αξιοποίηση και όχι η περιθωριοποίηση ενός μεγάλου πλήθους έργων ΑΠΕ που αγγίζουν τα 8GW, που έχουν οριστική προσφορά σύνδεσης, καθώς επίσης και έργα που έχουν υποβάλλει αίτηση στον αρμόδιο διαχειριστή και αναμένουν να λάβουν οριστική προσφορά σύνδεσης στο επόμενο διάστημα.
Έργα που αναμένεται να συμμετέχουν, δηλαδή, στους επόμενους διαγωνισμούς ΑΠΕ της ΡΑΑΕΥ και να προχωρήσουν, άμεσα, σε υλοποίηση.
7. Ποια είναι τα στάδια και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του «Απόλλων»;
Το Πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί σε τρεις φάσεις υλοποίησης:
Την 1η φάση, όπου θα πρέπει να συσταθούν οι απαραίτητες νομικές οντότητες ανά Περιφέρεια, να μελετηθούν οι ενεργειακές ανάγκες των ωφελούμενων και τα συγκεκριμένα προφίλ κατανάλωσης και να διαστασιολογηθούν τα απαιτούμενα έργα ΑΠΕ και η ενέργεια προς συμψηφισμό και εικονικό ταυτοχρονισμό, που θα ζητηθεί.
Η συγκεκριμένη διεργασία -επειδή είναι αρκετά χρονοβόρα, για να συγκεντρωθούν όλα τα μέλη και όλες οι παροχές, και κατόπιν να μελετηθούν, για να φέρουν ένα απτό αποτέλεσμα- θα ανατεθεί σε εξωτερικούς συμβούλους, που θα υποστηρίξουν τους ΟΤΑ και θα παραδώσουν για τις 13 Περιφέρειες – 13 Ενεργειακές Κοινότητες Πολιτών και 13 μελέτες με συγκεκριμένες ανάγκες για πράσινη ενέργεια.
Την 2η φάση, όπου με βάση τις μελέτες που θα παραδοθούν ανά Ενεργειακή Κοινότητα θα προκηρυχθούν οι σχετικοί διαγωνισμοί για την επιλογή των αναδόχων – των έργων ΑΠΕ δηλαδή, που θα καλύψουν με την ενέργειά τους τις ενεργειακές ανάγκες των Ενεργειακών Κοινοτήτων.
Και την 3η φάση, όπου είναι η κατασκευή και η ηλέκτριση των έργων. Εδώ, ζητούμενο από τους αναδόχους -εκτός από την κατασκευή των έργων ΑΠΕ- είναι να έχουν υπεύθυνο για τη διαχείριση της παραγόμενης ενέργειας και τον ενεργειακό συμψηφισμό των καταναλώσεων των ωφελούμενων.
Η υλοποίηση και των τριών φάσεων μέχρι και τη λειτουργία όλων των έργων για την κάλυψη όλων των Περιφερειών -εφόσον είναι τεχνικά εφικτό- εκτιμάται σε 36 μήνες από σήμερα.
Δείτε το επόμενο Webinar του κόμβου
Φορολογικός έλεγχος (από τη θεωρία στην πράξη)
Στις : 11-12-2024 17:30
Εισηγητές: Χριστόπουλος Γεώργιος, Τσουρουφλής Ι. Ανδρέας
Read more at Taxheaven: https://www.taxheaven.gr/news/65347/ypen-7-erwthseis-apanthseis-gia-to-programma-apollwn
ΨΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ (Μέρος 1ο)
Στις 23/01/2024 είχαμε υποβάλει την υπ’αριθμό 839/23/01 αίτηση ως ελάσσων αντιπολίτευση, να συζητηθεί το θέμα της ίδρυσης ΠΟΑΥ στον Ευβοικό και τις ενέργειες που θα πρέπει να κάνει η Δημοτική Αρχή άμεσα πριν υπογραφτεί το προεδρικό διάταγμα.
Το οποίο αίτημα δεν συζητήθηκε ποτέ!
Στις 22.11.2024, στην ειδική συνεδρίαση της Λογοδοσίας, η μείζων αντιπολίτευση έφερε το θέμα ως ερώτηση.
Συζητήθηκε το θέμα (λόγω αναγκαιότητας) της ίδρυσης ΠΟΑΥ σε 2 περιοχές του Δήμου μας που ήδη με το ΠΔ 576/10.9.2024 δόθηκε το πράσινο φως για την δημιουργία Περιοχών Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών όπου δεσμεύονται 22.700 θαλάσσια στρέμματα σε Βόρειο και Νότιο Ευβοϊκό και Δίαυλο Ωρεών για την ανάπτυξη των ιχθυοκαλλιεργειών σε βιομηχανική κλίμακα.
Στον δικό μας Δήμο, στο Μαρμάρι, ΒΔ του Ακρωτηρίου Μαρμάρι, στις περιοχές Αγία Ειρήνη- Πόρτο Λάφια προβλέπεται η δημιουργία δύο ζωνών για Υδατοκαλλιέργειες και δεσμεύονται 1700 στρέμματα συνολικά. Η συγκεκριμένη Περιοχή βρίσκεται στον ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους κόλπο των Πεταλιών, διαθέτει πανέμορφες παραλίες και πολλές κατοικίες, έχει μόνιμους κατοίκους και παραθεριστές.
Οι υπόλοιποι Δήμοι της Εύβοιας, Κύμης-Αλιβερίου, Ερέτριας, Διρφύων-Μεσσαπίων, Αγίας Άννας-Μαντουδίου μαζί με Περιβαλλοντικούς Συλλόγους κατέθεσαν Αιτήσεις Ακύρωσης για τις Ζώνες των Περιοχών τους.
Ο Δήμος Καρύστου αγνόησε εντελώς τον Οικιστικό, Τουριστικό και Αναπτυξιακό χαρακτήρα της περιοχής, ενεργώντας προφανέστατα προς εξυπηρέτηση των επιχειρηματικών συμφερόντων των Ιχθυοκαλλιεργητών.
ΔΕΝ συμπαραστάθηκε στους Κατοίκους της περιοχής του Δήμου μας.
Οι Πολίτες θέλοντας να προστατεύσουν το θαλάσσιο περιβάλλον τους και να αποφύγουν τον σοβαρό κίνδυνο μείωσης της αξίας των κατοικιών τους, στις 14.11.2024 προσέφυγαν μόνοι τους αναγκαστικά στο ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ για την Ακύρωση που αφορά τις Ζώνες 14 και 15. Μόνος συμπαραστάτης των κατοίκων ο ΣΠΠΕΝΚ(ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΝΟΤΙΑΣ ΚΑΡΥΣΤΙΑΣ).
Για λογαριασμό του Δήμου, απάντησε ο αντιδήμαρχος Γιώργος Οικονόμου, και αναφέρθηκε μόνο στους περιορισμούς που αφορούν τη Ζώνη 15! Οι περιορισμοί τέθηκαν μετά από ενέργειες πολιτών της περιοχής που φρόντισαν εγκαίρως από το 2015 και έκαναν Ειδική Μελέτη για την Ποσειδωνία από το ΙΘΑΒΙΚ, με δικές τους δαπάνες, το 2019 την κατέθεσαν στο ΥΠΕΝ και κατ’ εντολή του, το 2022 επιβεβαιώθηκε πλήρως από το ΕΛΚΕΘΕ. Ο αντιδήμαρχος "ξέχασε" προφανώς να αναφερθεί στη Ζώνη 14-Πόρτο Λάφια όπου δεν υπάρχουν περιορισμοί, και με την ΠΟΑΥ δίνεται η δυνατότητα να καλυφθούν 391 θαλάσσια στρέμματα, δηλαδή έκταση υπερπολλαπλάσια από τα 50 στρέμματα που καταλαμβάνει σήμερα η μονάδα της Λάφιας. Προς ενημέρωση όλων πληροφορούμε ότι μέσα στη γεμάτη Ποσειδωνία θαλάσσια έκταση των 1700 στρεμμάτων που δεσμεύονται, οι υπάρχουσες τρείς μονάδες έχουν δικαίωμα μετακίνησης τους για λόγους υδρανάπαυσης και ιδίως να έρθουν να εγκατασταθούν και άλλες μονάδες από άλλες περιοχές.
Ο Δήμαρχός μας που είναι εκλεγμένος Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της ΚΕΔΕ δεν πήρε τον λόγο, να απαντήσει στις ερωτήσεις της Αντιπολίτευσης για τον λόγο που αποφάσισε να μην βρίσκεται δίπλα στους κατοίκους των θιγόμενων περιοχών του Δήμου μας, επιδεικνύοντας έτσι ότι αδιαφορεί έμπρακτα για την προστασία του Περιβάλλοντος του Δήμου μας.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι η αντιπολίτευση τόνισε στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι ο Δήμος Καρύστου εκτείνεται από τον Αλμυροπόταμο ως τον Κάβο ντόρο, ο Αλμυροπόταμος γειτνιάζει με τη Ζώνη που προβλέπεται στον Αργυρό, για αυτήν έχει προσφύγει ο Δήμος Κύμης-Αλιβερίου.
Αποδεικνύεται, ότι η Δημοτική Αρχή που αποφάσισε να μην προβεί σε καμία ενέργεια ,έχει σκοπό εκτός από τα βουνά της νότιας Καρυστίας που συναίνεσε για την καταστροφή και βιομηχανοποίησή τους, να έχει την ίδια στάση και για τον νότιο Ευβοϊκό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου