Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025

Διαχρονικοί αγώνες για την γραμμή Ραφήνας -Καρύστου με Κυκλάδες, αλλά... (1995)

Λένε ότι η ιστορία διδάσκει. Δεν γνωρίζω αν μπορεί να βοηθήσει κάπου μια αναδρομή στο παρελθόν κάπου αλλά εκτός από το καταλάβουμε λίγο το πως λειτουργούν οι εταιρείες της ακτοπλοίας. Έστω για την ιστορία λοιπόν..ακολουθεί η αντιγραφή του φύλλου.








 Ήμασταν στον μακρινό ήδη  Φλεβάρη του 1995 όταν οι προσπάθειες των Συλλόγων Φορέων , Θεσμών και της Επιτροπής Ανάπτυξης Νοτίου Ευβοικού είχαν φέρει τις υποσχέσεις του Α.Βεντούρη- VENTOURIS LINES -σε σχέση με την γραμμή.

Η ανακοίνωση έγραφε:

Kύριοι,

δια της παρούσης επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε ότι πρόθεση της εταιρείας μας να δρομολογήσει πλοίο, θα υλοποιηθεί το αργότερον μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου. Τονίζουμε ότι σκοπός μας είναι η αναβάθμιση της γραμμής η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, η καλλιτεύρευση των συνθηκών διακίνησης επιβατών και οχημάτων. Θεωρούμε βέβαιο ότι η προσπάθεια η δική μας με την συμπαράσταση την δική σας, θα επιλύσει τα γενικότερα προβλήματα. Ευελπιστόντας ότι η προσπάθεια μας αυτή θα γίνει αποδεκτή και θα τύχει ανταπόκρισης.

Ο γνωστός δημοσιογράφος Νίκος Κακακουνάκης τότε είχε γράψει σχετικά προκαλώντας την αντίδραση του περιοδικού ο ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ όπου και στην σελίδα του είχε γράψει για τον Κακαουνάκη.

"Ο κ.Κακαουνάκης...Που προ μηνός ζήτησε επειγόντως ...άδειες σκοπιμότητας στον ακριτικό Σαρωνικό. Ενώπιον του Αρχηγού ΛΣ. που χαμογελούσε-αντί να σηκωθεί και να φύγει. Στην ίδια εκπομπή ήταν και ένας ένθερμος υποστιρηχτής των απόψεων Κακαουνάκη. Ο αρχιπλοίαρχος ενός μεγαλοεφοπλιστή του Σαρωνικού, ο Μιχάλης Κούργιαλης! Δεν αφήνουμε την πλάκα?!"


Επίσης την πρώτη Φλεβάρη του 1995 ο υπουργός Γεώργιος Κατσιφάρας ενημέρωνε τους φορείς και τον δήμο για την δρομολόγηση πλοίου Βεντούρη Αν.

'Απαντώτας στα πάρα πάνω σχετικά, σας γνωρίζουμε ότι..

Μετά την θετική γνωμοδότηση της αρμόδιας Επιτροπής (Γ.Ε.Α.Σ-Συνεδρίαση 11/31-8-94) είχε εγκριθεί η χορήγηση άδειας σκοπιμότητας προς δρομολόγηση Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου στην γραμμήΡΑΦΗΝΑΣ-ΜΑΡΜΑΡΙ-ΑΝΔΡΟ. Στην συνέχεια εκλήθη ο ενδιαφερόμενος ΒΕΝΤΟΥΡΗΣ Αν. επανειλημμένα να καταβάλει την προβλεπόμενη εισφορά υπερ του ΝΑΤ και να υλοποιήσει την Α.Σ χωρίς όμως να ανταποκριθεί σχετικά. Μετά την παρέλευση τετραμήνου περίπου εισήχθη το θέμα και πάλι στην πάρα πάνω επιτροπή, η οποία στην συνεδρίαση της αριθ.16/19-12-94 ,ύστερα από αίτημα του ενδιαφερόμενου, έθεσε προθεσμία δέκα 10, ακόμη ημερών , για καταβοή της εισφοράς, κάνοντας γνωστό ότι μετά την παρέλευση της η άδεια ανακαλείται.  Επειδή και αυτή η προθεσμία παρήλθε άπρακτη , με την αριθ 1312.416/1/95/16/1/95 απόφαση του ΓΕΝ/ΔΘ/Σ ,Πρώτον, γνωστοποιήθηκε στον αναφερόμενο πλοιοκτήτη η μη ικανοποίηση του αιτήματος του για χορήγηση της ζητούμενης άδειας σκοπιμότητας.

Από τα αναφερόμενα γίνεται αντιληπτό ότι η μη δρομολόγηση του πλοίου στην υπόψη γραμμή οφείλεται αποκλειστικά σε υπαιτιότητα του ενδιαφερόμενου πλοιοκτήτη και όχι στον Γ.Υ.Ν όπως επιχειρείται να εμφανιστεί.

3. Την 27-1-1995 την ίδια μέρα δηλαδή που μας στείλατε σχετικά τηλεγραφήματα, ο προαναφερθείς πλοικτήτης κατέθεσε στο Γ.Ε.Ν αίτηση με την οποία εκδήλωσε την πρόθεση του να δρομολογήση πλοίο στην γραμμή ΡΑΦΗΝΑ-ΜΑΡΜΆΡΙ- ΑΝΔΡΟ. Η ικανοποίηση όμως του αιτήματος αυτό δεν είναι εφικτή, επειδή ήδη έχει από δεκαημέρου και πλέον κοινοποιηθεί  απορριπτική απόφαση μας για τους προαναφερθέντες λόγους. Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος επιθυμεί να δρομολογήσει πλοίο στην γραμμή ΡΑΦΗΝΑΣ-ΜΑΡΜΑΡΙΟΥ-ΚΑΡΥΣΤΟΥ, πρέπει να ακολουθήσει την νόμιμη διαδικασία.

4.Πέραν των πάρα πάνω εκτεθέντων, σας υπενθυμίζουμε ότι εκκρεμεί προς υλοποίηση εντός του 1995 αδεια σκοπιμότητας προς δρομολόγηση Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου τύπου Καταμαράν, στην γραμμή ΡΑΦΗΝΑ-ΜΑΡΜΑΡΙ-ΚΑΡΥΣΤΟ σε αντικατάσταση του Ε/Γ-Ο/Γ "ΚΑΡΥΣΤΟΣ" . Γι αυτό τον λόγο, σχετική αίτηση της πλοιοκτήτριας εταιρείας για άμεση δρομολόγηση του Ε/Γ-Ο/Γ "ΚΑΡΥΣΤΟΣ"

5. Με την ευκαιρία σας υπενθυμίζουμε και πάλι ότι το Υ.Ε.Ν. παρακολουθεί με ιδιαίτερη προσοχή και ευαισθησία την συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της Νοτίου  Ευβοίας με ακτοπλοικά πλοία και δεν θα παύσει να αναζητεί τρόπους για την αναβάθμιση της με εξέταση και τυχών νέων αιτήσεων  που θα υποβληθούν για δρομολόγηση πλοίων στην ίδια γραμμή.

Ο Υπουργός

Γεώργιος Κατσιφάρας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ποιος ήταν τελικά ο Ιωάννης και η Ελένη Μπουρνιά? Ποιος ο σκοπός της δωρεάς στο κτήμα στο Χαρτζάνι?

  Από το 2012 έχουμε την τελευταία καταγραφή αγωνίας και απορίας του Αντώνη Καραμπουρνιώτη για την τύχη του Ιδρύματος Μπουρνιά και του 155 π...