Σάββατο 20 Ιουνίου 2026

Πρόσκληση σε Δημοτικό Συμβούλιο- ζουμάρουμε στο zoom

Απαράδεκτη η συνεχιζόμενη πρακτική των δημοτικών συμβουλίων μέσω Ζοοm, όταν πρέπει να καταθέσουμε προτάσεις για το νέο χωροταξικό, όταν έχει ζητηθεί ανοικτό με συμμετοχή όλων των κοινωνικών φορέων, όταν το θέμα αφορά άμεσα το παρόν και το μέλλον του τόπου. 

Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα έτσι με την κοινωνία απούσα και αποκλεισμένη. Δεν πρόκειται ποτέ να ταραχτεί καμιά εταιρία να σηκωθεί να φύγει χωρίς τον κόσμο φανερά στις αντιδράσεις.

Για παράδειγμα τα δημοσιεύματα που ξαναφέρνουν την Νότια Εύβοια στο προσκήνιο για πυρηνικό εργοστάσιο δεν είναι παρά μια πρακτική "Να ρίξουν άδεια για να πιάσουν γεμάτα". Δηλαδή, το γράφουν, μετρούν αντιδράσεις και μετά προχωρούν. Και αφού ξεκινήσουν σου λένε, "Μα δεν είπατε τίποτα" και αραδιάζουν όλα τα οφέλη, όπως τις θέσεις εργασίες, την κίνηση στα ενοικιαζόμενα, στα καφέ και στα εστιατόρια φούρνους κλπ, γιατί "σε τέτοιους δύσκολους καιρούς κάθε βοήθεια είναι ευεργέτημα" και άλλα τέτοια που τα έχουμε μάθει απ'  έξω και ανακατωτά.

Όσο ζουμάρετε στο ζουμ τόσο όλοι όσοι εποφθαλμιούν τον τόπο μας για τα συμφέροντα τους θα αλωνίζουν χωρίς αντιδράσεις.


Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η 



 Σας καλούμε να προσέλθετε σε ΕΚΤΑΚΤΗ Συνεδρίαση με τηλεδιάσκεψη (μέσω ZOOM) την 21η Ιουνίου 2026, ημέρα Κυριακή και ώρα 19:30 μ.μ. για τη συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα παρακάτω θέματα της ημερήσιας διάταξης: 

1. Τροποποίηση του Κανονισμού Λειτουργίας του ΚΔΑΠ Καρύστου. 

2. Λήψη απόφασης σχετικά με το υπό διαβούλευση σχέδιο ΚΥΑ για την αναθεώρηση του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τις ΑΠΕ. 

 Τα θέματα που αναφέρονται στην ημερήσια διάταξη είναι κατεπείγοντα λόγω λήξης το χρονικού περιθωρίου της διαβούλευσης για το δεύτερο θέμα και λόγω ανάγκης πρόσληψης έκτακτου προσωπικού στο ΚΔΑΠ για την θερινή περίοδο. Η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί με ενημέρωση για τα θέματα μέσω e-mail και τηλεφώνου και η συζήτηση και ψηφοφορία θα γίνει μέσω τηλεδιάσκεψης (μέσω ZOOM) σύμφωνα με της διατάξεις της παρ. 1 του αρ. 67 του ν. 3852/10.



Αίτημα σύγκλησης έκτακτου Δημοτικού Συμβουλίου από τον Βαγγέλη Σφυρίδη με μοναδικό θέμα το νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ

 


Αίτημα σύγκλησης έκτακτου Δημοτικού Συμβουλίου του Βαγγέλη Σφυρίδη με μοναδικό θέμα το νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Αξιότιμε κ. Πρόεδρε,
Κύριε Δήμαρχε, κυρίες και κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι,

Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) για την αναθεώρηση του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).

Μετά από επτά ολόκληρα χρόνια από την έναρξη της διαδικασίας αναθεώρησής του, καθώς και ύστερα από διαδοχικές παρατάσεις και αναβολές στην ολοκλήρωσή της, παρουσιάστηκε το λεγόμενο νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ. Ωστόσο, κατά την άποψή μου, το προτεινόμενο πλαίσιο δεν συνιστά ουσιαστική μεταρρύθμιση, αλλά διατηρεί σε μεγάλο βαθμό το υφιστάμενο καθεστώς.

Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι, μέσω των μεταβατικών διατάξεων, επιχειρείται η διατήρηση σε ισχύ και η ουσιαστική νομιμοποίηση έργων που έχουν ήδη αδειοδοτηθεί ή βρίσκονται σε διαδικασία αδειοδότησης, χωρίς να λαμβάνονται επαρκώς υπόψη οι σωρευτικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχουν ήδη επιβαρύνει περιοχές όπως η Νότια Εύβοια. 

Στην περιοχή μας είναι ήδη εγκατεστημένες 528 ανεμογεννήτριες, ενώ άλλες 195 διαθέτουν άδεια παραγωγής και 68 έργα βρίσκονται υπό αξιολόγηση.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ίδιου του Υπουργείου, το νέο Χωροταξικό Πλαίσιο αναμένεται να επηρεάσει μόνο έργα που διαθέτουν βεβαίωση παραγωγού, αλλά δεν έχουν ακόμη λάβει περιβαλλοντική αδειοδότηση. 

Με άλλα λόγια, βάσει των ίδιων των κυβερνητικών εκτιμήσεων, τα ήδη αδειοδοτημένα ή ώριμα έργα επαρκούν για την κάλυψη των ενεργειακών στόχων της χώρας έως το 2050. 

Αυτό σημαίνει ότι το νέο πλαίσιο αφορά κυρίως έργα που ενδέχεται να υλοποιηθούν μετά το 2050.

Για πολλά χρόνια, η ανεπάρκεια του ισχύοντος χωροταξικού πλαισίου αποτελούσε βασικό επιχείρημα της αυτοδιοίκησης για την αδυναμία αποτελεσματικής παρέμβασης στον σχεδιασμό των έργων ΑΠΕ. 

Σήμερα, όμως, δίνεται η δυνατότητα στους Δήμους να τοποθετηθούν θεσμικά και τεκμηριωμένα επί του νέου σχεδίου.

Υπενθυμίζω ότι πρόσφατα η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Στερεάς Ελλάδας αποφάσισε να ζητήσει νομοθετική ρύθμιση για την απαγόρευση εγκατάστασης νέων έργων ΑΠΕ στη Στερεά Ελλάδα, θεωρώντας ότι η Περιφέρεια έχει ήδη υπερβεί τα όρια της φέρουσας ικανότητάς της.

Θεωρώ ότι αποτελεί υποχρέωση όλων των Δημοτικών Συμβούλων να διεκδικήσουμε ουσιαστικό λόγο και αυξημένο ρόλο σε ζητήματα που επηρεάζουν άμεσα τον τόπο μας, το περιβάλλον, την τοπική οικονομία και την ποιότητα ζωής των πολιτών.

Για τον λόγο αυτό, σας καλώ να εξετάσουμε το σχέδιο του νέου Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τις ΑΠΕ και να διαμορφώσουμε επίσημη θέση, καταθέτοντας τις απόψεις, τις παρατηρήσεις και τις αντιρρήσεις του Δήμου μας προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Ζητώ, συνεπώς, τη σύγκληση έκτακτου Δημοτικού Συμβουλίου με μοναδικό θέμα συζήτησης το νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ, ώστε να υπάρξει ουσιαστική ενημέρωση, διάλογος και λήψη σχετικής απόφασης από το ανώτατο συλλογικό όργανο του Δήμου.

Παρακάτω επισυνάπτω το κείμενο που συντάξαμε ως Επιτροπή, προκειμένου να αποτελέσει τη βάση της συζήτησης και να διαμορφώσουμε από κοινού τις τελικές θέσεις του Δήμου.

Με εκτίμηση,
Βαγγέλης Σφυρίδης
Δημοτικός Σύμβουλος
Ενστάσεις - Προτάσεις επί του σχεδίου του νέου Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τις ΑΠΕ – Η περίπτωση της υπερκορεσμένης Καρυστίας (Νότια Εύβοια)
Με την παρούσα παρέμβαση, ως Δήμος Καρύστου καταθέτουμε τις θεσμικές και νομικές μας αντιρρήσεις επί του υπό διαβούλευση σχεδίου, αιτούμενοι την άμεση τροποποίηση και συμπλήρωση συγκεκριμένων διατάξεων με βάση το Σύνταγμα, το Ενωσιακό Δίκαιο και την πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).
Καρυστία: Σύμβολο της Άναρχης Χωροθέτησης ΑΠΕ
Το νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ έρχεται με τεράστια και αδικαιολόγητη καθυστέρηση ετών, αφήνοντας πίσω του μια ήδη συντελεσμένη και μη αναστρέψιμη περιβαλλοντική καταστροφή στην Καρυστία! Η καθυστέρηση αυτή παραβιάζει ευθέως τη ρητή επιταγή του Άρθρου 5 παρ. 5 του Νόμου 4447/2016, ο οποίος επιβάλλει την αναθεώρηση Ειδικών Χωροταξικών Πλαισίων ανά πενταετία.
Η περίπτωση της Καρυστίας αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα της άναρχης υπερσυγκέντρωσης ΒAΠΕ στην Ελλάδα. Η Νότια Εύβοια έχει μετατραπεί εδώ και χρόνια σε μια απέραντη «βιομηχανική ζώνη» παραγωγής ενέργειας, γεγονός που αναδεικνύει τις χρόνιες παθογένειες της έλλειψης σχεδιασμού.΄Αυτή τη στιγμή στον Δήμο Καρύστου είναι ήδη εγκατεστημένες 528 ανεμογεννήτριες, ενώ αλλες 195 έχουν άδεια παραγωγού και 68 βρίσκονται υπό αξιολόγηση.
Σήμερα, το ζήτημα της Νότιας Εύβοιας συμπυκνώνει ακριβώς τις τρεις μεγάλες συγκρούσεις που το νέο χωροταξικό φιλοδοξεί να ρυθμίσει:
1. Ανεμογεννήτριες σε Προστατευόμενες Περιοχές NATURA
Στον Δήμο Καρύστου, εκατοντάδες ανεμογεννήτριες έχουν εγκατασταθεί μέσα σε ευαίσθητα οικοσυστήματα και ζώνες προστασίας NATURA, όπως το εμβληματικό όρος Όχη. Οι επεμβάσεις αυτές (διανοίξεις τεράστιων δρόμων, εκσκαφές, δίκτυα μεταφοράς κλπ.) αλλοίωσαν ανεπανόρθωτα τη βιοποικιλότητα και τους βιοτόπους σπάνιων ειδών.
Το νέο πλαισιο εισάγει περιορισμούς και απαγορεύσεις στις Ζώνες Ειδικής Προστασίας NATURA, αναγνωρίζοντας έστω και αργά ότι η „πράσινη" ενέργεια δεν μπορεί να καταστρέφει το ίδιο το φυσικό περιβάλλον.
2. Ισοπέδωση σε μεγάλα υψόμετρα (Άνω των 1.200 μέτρων)
Οι κορυφογραμμές του όρους 'Οχη, που ξεπερνούν σε αρκετα σημεία τα 1.200 μέτρα, εχουν ήδη θηριώδεις κατασκευές, αλλάζοντας μόνιμα το ανάγλυφο των συγκεκριμένων ορεινών όγκων. Το νέο πλαίσιο θεσπίζει το οριζόντιο «στοπ» για νέα αιολικά έργα σε υψόμετρο άνω των 1.200 μέτρων. 'Ομως για την Καρυστία η ρύθμιση αυτή έρχεται αφού η ζημιά έχει ήδη γίνει.
3. Σύγκρουση με την Πρωτογενή παραγωγή, την Τουριστική και Οικονομική Ανάπτυξη
Η κτηνοτροφία και η μελισσοκομία έχουν δεχτεί μεγάλο πλήγμα λόγω της εκχέρσωσης χιλιάδων στρεμμάτων βοσκοτόπων και μελισσοτόπων. Σε αυτούς τους τομείς απασχολούνται πάνω από 1.000 οικογένειες.
Η Νότια Εύβοια διαθέτει τεράστιο τουριστικό εκτόπισμα (παραλίες, μονοπάτια, Δρακόσπιτα κλπ). Η οπτική και ακουστική όχληση από τις ανεμογεννήτριες που «αγγίζουν» τουριστικές ζώνες, οικισμούς και αρχαιολογικούς χώρους υποβάθμισε το τουριστικό προϊόν και την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα για την Καρυστία είναι ότι οι κανόνες του νέου χωροταξικού δεν έχουν αναδρομική ισχύ. Αυτό σημαίνει ότι τα εκατοντάδες έργα που λειτουργούν ήδη ή έχουν λάβει οριστικές εγκρίσεις (πριν τη θεσμοθέτηση του νέου πλαισίου) θα παραμείνουν στη θέση τους. Το νέο πλαίσιο θα λειτουργήσει ως «φρένο» μόνο για τη μελλοντική επέκταση, αφήνοντας στην Καρυστία το δύσκολο έργο της διαχείρισης μιας ήδη βιομηχανοποιημένης φύσης.
Πρόταση 1: Εφαρμογή των νέων περιορισμών και σε εκκρεμείς αιτήσεις που έχουν λάβει Βεβαίωση Παραγωγού. Μηδενικό περιθώριο νέας εγκατάστασης για τον Δήμο Καρύστου λόγω πρότερου υπερκορεσμού για κάθε μορφή βιομηχανικών ΑΠΕ. Η πρόβλεψη του σχεδίου να εξαιρέσει από τους νέους περιορισμούς τα έργα που έχουν ήδη καταθέσει «πλήρη φάκελο» —ανεξάρτητα από το τελικό στάδιο αδειοδότησής τους— ακυρώνει την ουσία του νέου ΕΧΠ.
Πρόταση 2: Υποχρέωση αποξήλωσης και πλήρους αποκατάστασης του φυσικού τοπίου για όσες ανεμογεννήτριες ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους (20ετία), χωρίς αυτόματο δικαίωμα αντικατάστασης (repowering). Πολλοί παλαιοί αιολικά σταθμοί πλησιάζουν στη συμπλήρωση της 20ετίας. Η αυτόματη αντικατάστασή τους (repowering) με ανεμογεννήτριες νέας τεχνολογίας (διπλάσιου ή τριπλάσιου μεγέθους) θα επιφέρει νέο, βαρύτερο γύρο περιβαλλοντικής υποβάθμισης στην περιοχή.
Πρόταση 3: Επιβολή ειδικού ανταποδοτικού τέλους «περιβαλλοντικής αποκατάστασης» στις εταιρείες που λειτουργούν ήδη έργα εντός NATURA. Τα έσοδα αυτά θα αποδίδονται απευθείας στην τοπική αυτοδιοίκηση με αποκλειστικό σκοπό τη χρηματοδότηση έργων περιβαλλοντικής αποκατάστασης και την στήριξη της τοπικής οικονομίας.
Πρόταση 4: Υποχρεωτικό αναδρομικό περιβαλλοντικό έλεγχο εντός ενός έτους από τη θεσμοθέτηση του πλαισίου για όλα τα υφιστάμενα αιολικά της Καρυστίας, με σκοπό την επιβολή πρόσθετων μέτρων μείωσης θορύβου (π.χ. αυτόματη παύση λειτουργίας σε ώρες κοινής ησυχίας ή συγκεκριμένες διευθύνσεις ανέμου κ.α).
Πρόταση 5: Επιβολή άμεσης αναστολής στην έκδοση νέων αδειών, καθώς και στην υλοποίηση των ήδη εκδοθεισών αδειών για αυτόνομους σταθμούς αποθήκευσης (μπαταρίες) εντός των ορίων του Δήμου Καρύστου. Ηδη δύο σταθμοί ετοιμαζονται να εγκατασταθούν στην Όχη εντός NATURA σε υψόμετρο 1.200μ. Επίσης προτείνουμε θέσπιση ελάχιστης ασφαλούς απόστασης τουλάχιστον 5 χιλιομέτρων για οποιονδήποτε σταθμό μπαταριών από τα όρια οικισμών, δασικών εκτάσεων, πηγών ύδρευσης και προστατευόμενων περιοχών.

Ενστάσεις - Προτάσεις επί του σχεδίου του νέου Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τις ΑΠΕ – Η περίπτωση της υπερκορεσμένης Καρυστίας (Νότια Εύβοια)

΄Αυτή τη στιγμή στον Δήμο Καρύστου είναι ήδη εγκατεστημένες 528 ανεμογεννήτριες, ενώ αλλες 195 έχουν άδεια παραγωγού και 68 βρίσκονται υπό αξιολόγηση.


Ενστάσεις - Προτάσεις επί του σχεδίου του νέου Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τις ΑΠΕ – Η περίπτωση της υπερκορεσμένης Καρυστίας (Νότια Εύβοια)
Με την παρούσα παρέμβαση, ως Δήμος Καρύστου καταθέτουμε τις θεσμικές και νομικές μας αντιρρήσεις επί του υπό διαβούλευση σχεδίου, αιτούμενοι την άμεση τροποποίηση και συμπλήρωση συγκεκριμένων διατάξεων με βάση το Σύνταγμα, το Ενωσιακό Δίκαιο και την πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).
Καρυστία: Σύμβολο της Άναρχης Χωροθέτησης ΑΠΕ
Το νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ έρχεται με τεράστια και αδικαιολόγητη καθυστέρηση ετών, αφήνοντας πίσω του μια ήδη συντελεσμένη και μη αναστρέψιμη περιβαλλοντική καταστροφή στην Καρυστία! Η καθυστέρηση αυτή παραβιάζει ευθέως τη ρητή επιταγή του Άρθρου 5 παρ. 5 του Νόμου 4447/2016, ο οποίος επιβάλλει την αναθεώρηση Ειδικών Χωροταξικών Πλαισίων ανά πενταετία.
Η περίπτωση της Καρυστίας αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα της άναρχης υπερσυγκέντρωσης ΒAΠΕ στην Ελλάδα. Η Νότια Εύβοια έχει μετατραπεί εδώ και χρόνια σε μια απέραντη «βιομηχανική ζώνη» παραγωγής ενέργειας, γεγονός που αναδεικνύει τις χρόνιες παθογένειες της έλλειψης σχεδιασμού.΄Αυτή τη στιγμή στον Δήμο Καρύστου είναι ήδη εγκατεστημένες 528 ανεμογεννήτριες, ενώ αλλες 195 έχουν άδεια παραγωγού και 68 βρίσκονται υπό αξιολόγηση.
Σήμερα, το ζήτημα της Νότιας Εύβοιας συμπυκνώνει ακριβώς τις τρεις μεγάλες συγκρούσεις που το νέο χωροταξικό φιλοδοξεί να ρυθμίσει:
1. Ανεμογεννήτριες σε Προστατευόμενες Περιοχές NATURA
Στον Δήμο Καρύστου, εκατοντάδες ανεμογεννήτριες έχουν εγκατασταθεί μέσα σε ευαίσθητα οικοσυστήματα και ζώνες προστασίας NATURA, όπως το εμβληματικό όρος Όχη. Οι επεμβάσεις αυτές (διανοίξεις τεράστιων δρόμων, εκσκαφές, δίκτυα μεταφοράς κλπ.) αλλοίωσαν ανεπανόρθωτα τη βιοποικιλότητα και τους βιοτόπους σπάνιων ειδών.
Το νέο πλαισιο εισάγει περιορισμούς και απαγορεύσεις στις Ζώνες Ειδικής Προστασίας NATURA, αναγνωρίζοντας έστω και αργά ότι η „πράσινη" ενέργεια δεν μπορεί να καταστρέφει το ίδιο το φυσικό περιβάλλον.
2. Ισοπέδωση σε μεγάλα υψόμετρα (Άνω των 1.200 μέτρων)
Οι κορυφογραμμές του όρους 'Οχη, που ξεπερνούν σε αρκετα σημεία τα 1.200 μέτρα, εχουν ήδη θηριώδεις κατασκευές, αλλάζοντας μόνιμα το ανάγλυφο των συγκεκριμένων ορεινών όγκων. Το νέο πλαίσιο θεσπίζει το οριζόντιο «στοπ» για νέα αιολικά έργα σε υψόμετρο άνω των 1.200 μέτρων. 'Ομως για την Καρυστία η ρύθμιση αυτή έρχεται αφού η ζημιά έχει ήδη γίνει.
3. Σύγκρουση με την Πρωτογενή παραγωγή, την Τουριστική και Οικονομική Ανάπτυξη
Η κτηνοτροφία και η μελισσοκομία έχουν δεχτεί μεγάλο πλήγμα λόγω της εκχέρσωσης χιλιάδων στρεμμάτων βοσκοτόπων και μελισσοτόπων. Σε αυτούς τους τομείς απασχολούνται πάνω από 1.000 οικογένειες.
Η Νότια Εύβοια διαθέτει τεράστιο τουριστικό εκτόπισμα (παραλίες, μονοπάτια, Δρακόσπιτα κλπ). Η οπτική και ακουστική όχληση από τις ανεμογεννήτριες που «αγγίζουν» τουριστικές ζώνες, οικισμούς και αρχαιολογικούς χώρους υποβάθμισε το τουριστικό προϊόν και την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα για την Καρυστία είναι ότι οι κανόνες του νέου χωροταξικού δεν έχουν αναδρομική ισχύ. Αυτό σημαίνει ότι τα εκατοντάδες έργα που λειτουργούν ήδη ή έχουν λάβει οριστικές εγκρίσεις (πριν τη θεσμοθέτηση του νέου πλαισίου) θα παραμείνουν στη θέση τους. Το νέο πλαίσιο θα λειτουργήσει ως «φρένο» μόνο για τη μελλοντική επέκταση, αφήνοντας στην Καρυστία το δύσκολο έργο της διαχείρισης μιας ήδη βιομηχανοποιημένης φύσης.
Πρόταση 1:
Εφαρμογή των νέων περιορισμών και σε εκκρεμείς αιτήσεις που έχουν λάβει Βεβαίωση Παραγωγού. Μηδενικό περιθώριο νέας εγκατάστασης για τον Δήμο Καρύστου λόγω πρότερου υπερκορεσμού για κάθε μορφή βιομηχανικών ΑΠΕ. Η πρόβλεψη του σχεδίου να εξαιρέσει από τους νέους περιορισμούς τα έργα που έχουν ήδη καταθέσει «πλήρη φάκελο» —ανεξάρτητα από το τελικό στάδιο αδειοδότησής τους— ακυρώνει την ουσία του νέου ΕΧΠ.
Πρόταση 2:
Υποχρέωση αποξήλωσης και πλήρους αποκατάστασης του φυσικού τοπίου για όσες ανεμογεννήτριες ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους (20ετία), χωρίς αυτόματο δικαίωμα αντικατάστασης (repowering). Πολλοί παλαιοί αιολικά σταθμοί πλησιάζουν στη συμπλήρωση της 20ετίας. Η αυτόματη αντικατάστασή τους (repowering) με ανεμογεννήτριες νέας τεχνολογίας (διπλάσιου ή τριπλάσιου μεγέθους) θα επιφέρει νέο, βαρύτερο γύρο περιβαλλοντικής υποβάθμισης στην περιοχή.
Πρόταση 3:
Επιβολή ειδικού ανταποδοτικού τέλους «περιβαλλοντικής αποκατάστασης» στις εταιρείες που λειτουργούν ήδη έργα εντός NATURA. Τα έσοδα αυτά θα αποδίδονται απευθείας στην τοπική αυτοδιοίκηση με αποκλειστικό σκοπό τη χρηματοδότηση έργων περιβαλλοντικής αποκατάστασης και την στήριξη της τοπικής οικονομίας.
Πρόταση 4:
Υποχρεωτικό αναδρομικό περιβαλλοντικό έλεγχο εντός ενός έτους από τη θεσμοθέτηση του πλαισίου για όλα τα υφιστάμενα αιολικά της Καρυστίας, με σκοπό την επιβολή πρόσθετων μέτρων μείωσης θορύβου (π.χ. αυτόματη παύση λειτουργίας σε ώρες κοινής ησυχίας ή συγκεκριμένες διευθύνσεις ανέμου κ.α).
Πρόταση 5:
Επιβολή άμεσης αναστολής στην έκδοση νέων αδειών, καθώς και στην υλοποίηση των ήδη εκδοθεισών αδειών για αυτόνομους σταθμούς αποθήκευσης (μπαταρίες) εντός των ορίων του Δήμου Καρύστου. Ηδη δύο σταθμοί ετοιμάζονται να εγκατασταθούν στην Όχη εντός NATURA σε υψόμετρο 1.200μ. Επίσης προτείνουμε θέσπιση ελάχιστης ασφαλούς απόστασης τουλάχιστον 5 χιλιομέτρων για οποιονδήποτε σταθμό μπαταριών από τα όρια οικισμών, δασικών εκτάσεων, πηγών ύδρευσης και προστατευόμενων περιοχών.
Αντί αιολικό Μέτωπο Καρυστίας.

Έφυγαν οι Πορτογάλοι ήρθε ο AKTOR στα έργα της ΑΙΟΛΟΣ ΕΥΒΟΙΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Ε.





Οι Πορτογάλοι με την κρατική τους εταιρεία EDPR είχαν προαναγγείλει την αποχώρηση τους από την ελληνική πιάτσα των ΑΠΕτεωνων γιατί δεν μπορούσαν να αντιμετωπίσουν την εγχώρια ενεργειακή μαφία που ελέγχει την αγορά και τα παιχνίδια στο χρηματιστήριο ενέργειας.

Η ΑΙΟΛΟΣ ΕΥΒΟΙΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Ε. αναπτύσσει συγκρότημα επτά (7) αιολικών σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας (τα «Έργα») τα οποία χωροθετούνται στον Δήμο Καρύστου (Εύβοια) στις Δημοτικές Ενότητες Στυρέων, Καρύστου και Μαρμαρίου. Τα Έργα διαθέτουν όρους σύνδεσης για συνολική ισχύ 145,2 MW και ο συντελεστής εκμετάλλευσης ισχύος (capacity factor) αυτών εκτιμάται σε 38%. Την ανάπτυξη των Έργων, είχε υλοποιήσει, σε χρόνο προγενέστερο της Συμφωνίας, η εταιρεία EDP Renewables Europe S.L.U., με έδρα το Οβιέδο Ισπανίας.

- Η Aktor, μέσω της θυγατρικής της «AKTOR ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ», απέκτησε το 100% της εταιρείας «ΑΙΟΛΟΣ ΕΥΒΟΙΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Ε.» στις 20.03.2026.
- Το συνολικό τίμημα της συναλλαγής ανέρχεται περίπου στα 20 εκατομμύρια ευρώ, με σταδιακή καταβολή συνδεδεμένη με την αδειοδότηση και την υλοποίηση των έργων.
- Η «ΑΙΟΛΟΣ ΕΥΒΟΙΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Ε.» αναπτύσσει επτά αιολικούς σταθμούς στην Εύβοια, συνολικής ισχύος 145,2 MW, με εκτιμώμενο συντελεστή εκμετάλλευσης 38%.
- Τα έργα αναμένεται να εισέλθουν σε στάδιο κατασκευής μετά την αδειοδότηση και χρηματοδότηση, με έναρξη λειτουργίας το τέταρτο τρίμηνο του 2028 και εκτιμώμενη λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) 25 εκατομμυρίων ευρώ.

https://www.protothema.gr/.../aktor-exagorase-tin-aiolos...







Η ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ, ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΩΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΩΝ ΚΑΙ Η ΠΑΡΩΔΙΑ ΣΤΑ ΣΤΥΡΑ: Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΜΠΟΡΙΟ! 🚨

 


🚨 Η ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ, ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΩΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΩΝ ΚΑΙ Η ΠΑΡΩΔΙΑ ΣΤΑ ΣΤΥΡΑ: Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΜΠΟΡΙΟ! 🚨
Ηχηρή παραίτηση με φόντο το μεγάλο σκάνδαλο του κυκλώματος εκβιασμών στις Πολεοδομίες! Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού και Πρόεδρος του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ), Γιώργος Διδασκάλου, αποτελεί παρελθόν. Για εμάς που δίνουμε μάχη για τη διάσωση του αρχαίου Λατομικού Τοπίου στα Στύρα, αυτή η εξέλιξη είναι η απόλυτη δικαίωση μιας σκληρής αλήθειας που ζήσαμε στο πετσί μας! 😡
Τα όσα ζήσαμε και έχουμε να πούμε δεν χωράνε σε ενα post εδώ, ίσως κάποια στιγμή να βγάλουμε βιβλίο.. πολύ πολύ συνοπτικά όμως και με αφορμή την παραίτηση:
Όσοι βρέθηκαμε στις συνεδριάσεις του ΚΑΣ, ξέρουμε πολύ καλά το «πρόσωπο» της εξουσίας. Κατά τη συζήτηση για την κήρυξη του αρχαιολογικού χώρου στο Πυργάρι Νημποριού, αλλά και για την έγκριση των ανεμογεννητριών, ο κ. Διδασκάλου ήταν ιδιαίτερα εχθρικός, επιθετικός και απαξιωτικός. Μας αντιμετώπισε —αρχαιολόγους, εργαζόμενους του ΥΠ.ΠΟ., κατοίκους των Στύρων και φορείς— όχι ως υπερασπιστές της ιστορίας και της πολιτιστικής κληρονομιας του τόπου, αλλά σαν ένα ενοχλητικό «εμπόδιο» που απλώς λέει κάτι... «κουλτούρες»! 🤮


Και βέβαια, πώς να ξεχάσουμε την περίφημη αυτοψία-παρωδία του ΚΑΣ στο Νημποριο; Τα μέλη του Συμβουλίου, υπό την προεδρία του, δεν πάτησαν ΠΟΤΕ το πόδι τους στα λατομεία για να δουν την πραγματικότητα! Προτίμησαν να το ξεπετάξουν κοιτάζοντας τον αρχαιολογικό χώρο εκ του μακρόθεν (από ενα μαντρί, στους πρόποδες του όρους και μεσα σε μια ωρίτσα) και μετά να αποφασίσουν από την άνεση των γραφείων τους. Το κερασάκι στην τούρτα; Υπάρχουν σοβαρότατες υποψίες ότι στην «αυτοψία» δέχτηκαν κανονικά με φυσική παρουσία τους εκπροσώπους της εταιρείας, ενώ εμάς, που ξέρουμε τον λόφο και τις αρχαιότητες του σπιθαμή προς σπιθαμή, μας πέταξαν σε μια οθόνη για ολιγόλεπτη διαδικτυακή ακρόαση! 💻❌
Μάλιστα, κατά την παράστασή μας στο συμβούλιο, μέλος του ΚΑΣ, αναρωτήθηκε που ήταν όλα αυτά που εμείς τους δείχναμε σε ppt, τόσο καλή εικόνα είχαν αποκτήσει από την αυτοψία....!!!😡😡


Σήμερα, κοιτάζοντας τον χάρτη της δήθεν «αρχαιολογικής κήρυξης», το παζλ ολοκληρώνεται. Η γραμμή της κήρυξης συμπίπτει προκλητικά με τα όρια του αιολικού πάρκου και ΟΧΙ με την πραγματική έκταση των αρχαιοτήτων στο όρος Πυργάρι! Αντί η προστασία να ακολουθήσει τα μνημειώδη ευρήματα, «κουρεύτηκε» για να χωρέσουν οι ανεμογεννήτριες! Μάλιστα "χωρέσανε" όσο χωράω εγώ στα ρούχα που φορούσα στο δημοτικό, αφού η απόσταση των ανεμογεννητριών από τις αρχαιότητες είναι κατά ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ μικρότερη από αυτή που ορίζει ο νόμος!!
Προκύπτει πλέον τεράστιο ζήτημα για το πώς έγινε αυτή η δουλειά και με τι κριτήρια δόθηκε το πράσινο φως για να στηθούν οι Ανεμογεννήτριες και κυρίως οι 9, 10 και 12 ακριβώς δίπλα στην αρχαία επιγραφή «ΔΙΟΛΗΣ» και τα μνημειώδη ρωμαϊκά λατομεία. 🗺️



🏗️


Φυσικά, η παραίτηση του Γ.Γ. κάτω από το βάρος των αποκαλύψεων για τις Πολεοδομίες δεν έγινε στο κενό. Τεράστια είναι η πολιτική ευθύνη της ίδιας της Υπουργού Πολιτισμού, που συντονίζει και ανέχεται αυτές τις απίστευτες μεθοδεύσεις! Το Υπουργείο προσπάθησε να περάσει από το ΚΑΣ την έγκριση του αιολικού σταθμού ΠΡΙΝ καν συζητηθεί η προστασία των λατομείων και η κύρηξη του χώρου! Όταν τους πιάσαμε στα πράσα, έβαλαν τα δύο θέματα να εξεταστούν παράλληλα, ενώ επιπροσθέτως το ΥΠ.ΠΟ., από το βήμα της βουλής κιόλας, έδινε ψευδή στοιχεία, ισχυριζόμενο ότι τα λατομεία αποκαλύφθηκαν «πρόσφατα» λόγω της πυρκαγιάς στις 10/7/2021. Ποια πρόσφατα; Τα μεγάλα λατομικά συγκροτήματα είναι επιστημονικά δημοσιευμένα από το 1980! 📚🔥
Η ξεδιαντροπιά ολοκληρώθηκε πίσω από τις κλειστές πόρτες της ΔΙΠΚΑ, όπου μας το είπαν πεντακάθαρα: «Μέχρι δύο γεννήτριες μπορούμε να κόψουμε». Τόσο απλά! Αυτό είναι το «παζάρι» της πολιτικής ηγεσίας όταν η Υπουργός πιέζει και ο Γενικός Γραμματέας βάζει "πολλή πλάτη"! 🤝💸
Τα ρωμαϊκά λατομεία των Στύρων δεν είναι απλώς αρχαία χαλάσματα, αλλά ένα άρτια διατηρημένο «ανοιχτό μουσείο» της αρχαίας τεχνολογίας! Από εδώ γινόταν η εξόρυξη του περίφημου στυρίου λίθου (cipollino verde, marmor karystium) που διακόσμησε τα πιο εμβληματικά αυτοκρατορικά κτίρια σε ολόκληρη την Ρωμαϊκή αυτοκρατορία. Το συγκλονιστικό είναι ότι ολόκληρη η παραγωγική αλυσίδα παραμένει άθικτη in situ: από τα επιβλητικά λατομικά μέτωπα με τις λαξεύσεις των εργαλείων, μέχρι τις αρχαίες οδούς καταβίβασης των μαρμάρων και τα ημιτελή έργα που βρίσκονται στην θέση. 🏛️
Αυτό το ενιαίο ιστορικό τοπίο, είναι η ταυτότητά μας και οφείλουμε να το προστατεύσουμε και να το αποδόσουμε στους κατοίκους και τους επισκέπτες της περιοχής. Δεν θα επιτρέψουμε να γίνει βιομηχανική χαράδρα για τα κέρδη των εργολάβων, με αποφάσεις που λήφθηκαν κάτω από ένα καθεστώς αδιαφάνειας και θεσμικής απαξίωσης! 🏃‍♂️
👉Μετά τις καταιγιστικές εξελίξεις, το Υπουργείο Πολιτισμού και η νέα ηγεσία του ΚΑΣ οφείλουν να πράξουν το αυτονόητο:
1️⃣ Να προχωρήσουν σε νέα, έντιμη και σωστή αναοριοθέτηση του αρχαιολογικού χώρου με βάση την επιστήμη και όχι τα συμφέροντα των εταιρειών!
2️⃣ Να ακυρώσουν ΑΜΕΣΑ την έγκριση της ΜΠΕ του αιολικου σταθμού στο Πυργάρι Στύρων και κυρίως τη χωροθέτηση των Α/Γ 9, 10 και 12.
💪Η συγκάλυψη τελείωσε. Το Πυργάρι ανήκει στην ιστορία και στους ανθρώπους του! Ο αγώνας συνεχίζεται πιο δυνατός από ποτέ! 🏛️💚










Κυριακή 14 Ιουνίου 2026

Η παράδοση σφυρίζει...άκου την φωνή της

 



Η σφυριχτή γλώσσα του χωριού Αντιά στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Καρύστου

22 Ιουνίου - 3 Ιουλίου 19:00 - 20:00


Δηλώστε Συμμετοχή Έως 20 Ιουνίου

" Κοτσίκεια 2026" με τιμητική εκδήλωση για την προσφορά των Αδελφών Κότσικα και αφιέρωμα στον Σαββόπουλο.videos- Δελτίο Τύπου του Συλλόγου Γονέων

 

Αυτές τις μέρες πάντα γίνονται οι σχολικές γιορτές που σηματοδοτούν την λήξη της σχολικής χρονιάς, αλλά και την αποφοίτηση της ΣΤ τάξης που πια έχουν μεγαλώσει και το σακάκι του δημοτικού τους πέφτει στενό και κοντό. Κοιτούν τον καθρέπτη και αναρωτιούνται , πως στο καλό τους ήταν τόσο φαρδύ και μακρύ, μόλις πριν τόσα λίγα χρόνια. Πως, μέχρι να ψηλώσει ο ήλιος ψήλωσαν και αυτά, πως μεταμορφώθηκαν όπως οι πεταλούδες και είναι έτοιμα να πετάξουν με τα πολύχρωμα φτερά της εφηβείας μακριά από το κουκούλι τους.
Τα παιδιά της ΣΤ λοιπόν με την καθοδήγηση του δασκάλου της μουσικής κ.Δημήτρη Πετρίδη, έμαθαν να τραγουδούν όμορφα και χαιρέτησαν το σχολείο τους στην κυριολεξία εν χορδαίς και οργάνοις.

Την χορωδία της συνόδευσαν η Σέβη Στελιάτου στην κιθάρα, ο Βαγγέλης Βαρελάς στο μπουζούκι και η Μαριάννα Κακαβά στο πιάνο.
Μια πολύ όμορφη νότα στην βραδιά, έδωσε η φιλική συμμετοχή του Κώστα Τριανταφυλλίδη που αν θυμάστε, είχε τραγουδήσει στα εγκαίνια του υπαίθριου θεάτρου και είχε αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις.
Το αφιέρωμα άνοιξε με μια σύντομη εξιστόρηση της προσωπικής τους σχέσης, ο Καρυστινός πια καταξιωμένος ζωγράφος Άγγελος Ραζής, ο οποίος ήταν φίλος του και ξέρει καλά όλη την διαδρομή του Νιόνιου.

Φυσικά, όσο ωραία και αν είναι αυτά, η παρουσία του Γιώργου Κότσικα , απόγονου της οικογενείας Κότσικα, ο οποίος με πολύ απλό, γλυκό σεμνό και συγκινητικό τρόπο ευχαρίστησε τους διοργανωτές για την εκδήλωση και δήλωσε την αγάπη για τον τόπο καταγωγής που ποτέ δεν ξεχνά.
Η υποδιευθύντρια του σχολείου Δέσποινα Γεωργίου, μας θύμισε όλες τις ευεργεσίες της οικογένειας στην πόλη, στην Χαλκίδα, στην Αθήνα και στο εξωτερικό. Πράγματι συγκλονιστικές σε μέγεθος και σημασίας όσο αφορά, την εκπαίδευση, τις υποδομές και τον πολιτισμό.
Πολλά συγχαρητήρια στους διοργανωτές, στο σχολείο ,στον σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, στον δάσκαλο μουσικής και βεβαίως στα παιδάκια που τραγούδησαν με την ψυχή τους και μας κράτησαν παρέα αυτό το βράδυ της Κυριακής.
Καλή βδομάδα!


















Ο Γεώργιος Κότσικας, απευθύνει χαιρετισμό και δέχεται τιμητική πλακέτα από τον δήμαρχο Καρύστου Λευτέρη Ραβιόλο.
❤️
Η ιδέα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων για το αφιέρωμα στον Διονύση Σαββόπουλο και η θερμή της υποστήριξη από τους εκπαιδευτικούς του 1ου Δημοτικού Σχολείου Καρύστου αλλά και όσων συνέβαλαν για την πραγματοποίηση της χθεσινής εκδήλωσης, μας χάρισαν χθες μια ξεχωριστή γιορτή για να αποχαιρετήσουμε τη φετινή σχολική χρονιά!
Σπάνια τιμή για το σχολείο μας αποτέλεσε η παρουσία του κ. Γεώργιου Κότσικα, απογόνου της ιστορικής οικογένειας Κότσικα, η οποία έχει συνδέσει το όνομά της με την ιστορία και την προσφορά στο σχολείο μας. Την αναφορά στο έργο της οικογένειας παρουσίασαν με ευαισθησία η Δέσποινα Γεωργίου και η μαθήτρια της Στ, Μαριτίνα Λαψάτη.
Στη συνέχεια ταξιδέψαμε στον κόσμο του Διονύση Σαββόπουλου μέσα από ένα σύντομο βίντεο για τη ζωή και το έργο του, ενώ ο σημαντικός ζωγράφος, φίλος της Καρύστου και του σχολείου μας και παιδικός του φίλος, Άγγελος Ραζής, μοιράστηκε μαζί μας πολύτιμες προσωπικές αναμνήσεις και σκέψεις για τον σπουδαίο δημιουργό.
Οι μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης μας συγκίνησαν τραγουδώντας με ψυχή και ενθουσιασμό αγαπημένα τραγούδια του Σαββόπουλου υπό την καθοδήγηση του μουσικού του σχολείου κ. Πετρίδη.
Θερμές ευχαριστίες αξίζουν επίσης στους εξαιρετικούς μουσικούς της ορχήστρας, που με την αφιλοκερδή συμμετοχή, τον επαγγελματισμό και την αγάπη τους στήριξαν την εκδήλωση και χάρισαν σε όλους μας μια μοναδική μουσική εμπειρία.
Και φυσικά, το πιο συγκινητικό φινάλε ήρθε όταν οι μικροί μας χορωδοί προσέφεραν τριαντάφυλλα στους γονείς τους, σε μια συμβολική κίνηση αγάπης και ευγνωμοσύνης που άγγιξε τις καρδιές μας.
Ευχαριστούμε τους εκπαιδευτικούς και την διευθύντρια κ. Διακάκη που στήριξαν με ενθουσιασμό κάθε μας ιδέα, και έβαλε ο καθένας το δικό του λιθαράκι για την χθεσινή διοργάνωση. Ξεχωριστό ευχαριστώ οφείλουμε και στην υπεύθυνη καθαριότητας του σχολείου μας, Χρυσανθη Ζωγράφου, η οποία με προθυμία, χαμόγελο και ακούραστη διάθεση συνέβαλε ουσιαστικά στην προετοιμασία και την επιτυχία της εκδήλωσης.
Επίσης, ευχαριστούμε όλους όσοι συνέβαλαν αφιλοκερδώς στην πραγματοποίηση αυτής της βραδιάς:
Την Σέβη Στελιάτου, για την ζωντανή ορχήστρα, τον ήχο και τον φωτισμό, τον Βαγγέλη Βαρελά και την Μαριάννα Κακαβά.
Τον Κώστα Τριανταφυλλίδη που με τη μοναδική φωνή και την ευαισθησία του πλαισίωσε ιδανικά το αφιέρωμα.
Την Ιωάννα Τζένη για τον στολισμό του σχολείου, την Σέβη Μονογιου και τα Ανεμόμυλος Bungalows για τις καρέκλες και την σκηνή.
Την Ξένια Δεληγιάννη και το ξενοδοχείο Καρύστιον,
την κάβα Παπαθανασίου για τους χυμούς και τα νερά.
Τη Σχολή βυζαντινής μουσικής για τα βάθρα που μας παραχώρησε.
Πάνω απ’ όλα, τους γονείς που στηρίζουν τον σύλλογο και τα παιδιά μας, που προετοιμάστηκαν, προσπάθησαν, κουράστηκαν αλλά μας απέδειξαν για ακόμη μία φορά ότι όταν συνεργαζόμαστε με αγάπη και ενθουσιασμό, μπορούμε να δημιουργήσουμε κάτι πραγματικά ξεχωριστό!
Οι ιδέες θα μπορούσαν να έχουν παραμείνει απλά ιδέες, αν τόσοι άνθρωποι δεν είχαμε ενωθεί με ένα κοινό στόχο, συνεργαζόμενοι ανιδιοτελώς ο καθένας σε αυτό που μπορούσε να προσφέρει, αλλά και με μεγάλη χαρά και κινητήρια δύναμη τα παιδιά!
Ευχαριστούμε και όσους μας τίμησαν με την παρουσία τους και ευχόμαστε καλό καλοκαίρι σε όλους!

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΑΡΥΣΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Ζ. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΥΡΗΝΙΚΟΥ -ΧΑΛΚΙΔΑ 20 ΜΑΗ 1979

Κυρίες και κύριοι, Σας καλέσαμε σήμερα στην μεγαλειώδη αυτή συγκέντρωση που είναι γεμάτη πίστη και παλμό, αφού αφήσαμε πρώτα να περάσουν οι ...