Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΑΡΥΣΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Ζ. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΥΡΗΝΙΚΟΥ -ΧΑΛΚΙΔΑ 20 ΜΑΗ 1979

Κυρίες και κύριοι,
Σας καλέσαμε σήμερα στην μεγαλειώδη αυτή συγκέντρωση που είναι γεμάτη πίστη και παλμό, αφού αφήσαμε πρώτα να περάσουν οι άγιες μέρες του Πάσχα, για να σας ανακοινώσουμε ένα σοβαρό, ένα συγκλονιστικό γεγονός για την περιοχή μας. Ότι όλες οι πληροφορίες και οι ενδείξεις καταλήγουν στο σίγουρο συμπέρασμα , πως ο τόπος μας επελέγη τελικά από τους αρμόδιους φορείς της ΔΕΗ της ΕΜΠΑΣΚΟ, και του ΙΓΜΕ για την εγκατάσταση πυρηνικού αντιδραστήρα.
Οι μέχρι σήμερα σκληροί αγώνες μας, τα διαβήματά μας στην Κυβέρνηση και σε όλους τους αρμόδιους , οι μεγαλειώδης και μαχητικές συγκεντρώσεις μας, οι επανειλημμένες διατρανώσεις του δικαίου μας, τα ατράνταχτα επιχειρήματα που παραθέσαμε και που όλα είχαν σαν πόρισμα, σαν συνισταμένη , ότι μια τέτοια εγκατάσταση στην περιοχή μας θα αφανίσει ενδεχομένως η τουλάχιστον θα επιφέρει τον οικονομικό μαρασμό και θα φέρνει συνέχεια σε απόγνωση και απελπισία το μισό πληθυσμό της πατρίδας μας , πέσανε στο κενό.
Και η πάνδημη αντίδραση μας για την επιβίωση μας και το μέλλον των παιδιών μας αγνοήθηκε, δεν υπολογίστηκε καθόλου. Ούτε από την Κυβέρνηση , ούτε από τους άλλους αρμόδιους και με λαφρειά την συνείδηση, χωρίς καθόλου αίσθημα ιστορικής και σοβαρής ευθύνης , αποφασίσανε την εγκατάσταση του πυρηνικού ολέθρου στην χώρα μας και κατά θετικές πληροφορίες , επελέγη η περιοχή μας. 
Όταν όμως αποφασίζεται κάτι το πολύ σοβαρό σε μια ελεύθερη Δημοκρατική χώρα, πρέπει απαραίτητα:
Nα παίρνουν πρώτα πρώτα από όλα τα άλλα την γνώμη αυτών που θίγονται άμεσα, αυτών που τους ενδιαφέρει η απόφαση αυτή.
Στην προκειμένη όμως περίπτωση, σύσσωμος ο λαός της Καρύστου και των γύρω Κοινοτήτων , ο λαός ολοκλήρου της Εύβοιας , ο λαός των Κυκλάδων, ο λαός του λεκανοπεδίου της Αττικής και στο τέλος ολόκληρος ο Ελληνισμός, βροντοφωνούν με μια φωνή με μια ψυχή:

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΥΡΗΝΙΚΟΥ, ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ.

Μα για το Θεό, παρωπίδα θα έχει η Κυβέρνηση και οι αρμόδιοι που τη συμβουλεύουν και δεν μπορούν να συνειδητοποιήσουν ότι μια τέτοια εγκατάσταση θα έχει ολέθριες συνέπειες για την χώρα μας? Ότι θα συντελέσει στην καταστροφή της? Ότι θα συμβούν δυσάρεστα για αυτήν σοβαρά γεγονότα? Ότι θα ξεσηκωθεί ο λαός εναντίον της. Ότι κινδυνεύει ακόμη και αυτή η πολυπόθητη και με αίμα και θυσίες εσωτερική γαλήνη που έχουμε πετύχει. Ότι με μια τέτοια εγκατάσταση χάνεται ανεπανόρθωτα η εθνική μας ανεξαρτησία  μας γιατί η χώρα που θα προμηθεύσει τα μηχανήματα και τις πρώτες ύλες θα κρατά σφικτά μέσα στην ίδια της την χούφτα την εθνική μας αξιοπρέπεια, την εθνική μας συνείδηση, την εθνική μας υπόσταση, αυτήν την ελληνική οικονομία? 

Όχι λοιπόν, χίλιες φορές όχι. Δεν θέλουμε, την αποκλείουμε ασυζητητί, ηλεκτρική ενέργεια όταν στηρίζεται, όταν έχει σαν βάση τους πυρηνικούς αντιδραστήρες.
Υπάρχουν χίλιες δυο εναλλακτικές λύσεις που δεν χρειάζεται να επαναλάβουμε γιατί έχουν χιλιοειπωθεί, όπως οι άνθρακες, οι λιγνίτες, οι υδατοπτώσεις, και τόσες άλλες όπως η ηλιακή που σύντομα θα τεθεί σε εφαρμογή και στην χώρα μας, τότε θα είναι προνομιούχος αφού έχει 300 μέρες σίγουρα το χρόνο ηλιοφάνεια.
Ας μείνουμε στο τέλος- τέλος ένα διάστημα με μειωμένη ηλεκτρική ενέργεια, παρά να βάλουμε συνέχεια το άγχος, την αγωνία και τον θάνατο μέσα στην χώρα μας.
Και έρχομαι τώρα στο συγκεκριμένο θέμα:
Στην επιλογή της περιοχής μας , που όπως σας είπα , συγκλίνουν όλες οι πληροφορίες του πυρηνικού αντιδραστήρα.
Κύριοι,
Πρέπει να επαναλαμβάνουμε συνέχεια, αγανακτήσαμε πια, το έχουμε πει τόσες φορές. Ότι η περιοχή μας είναι το πιο νευραλγικό σημείο της χώρας μας.
Ότι είναι το επίκεντρο του εσωτερικού και διεθνούς τουρισμού. Ότι είναι γυμνός και ακάλυπτος στόχος σε περίπτωση πολεμικής συρράξεως. Ότι είναι κόμβος διεθνούς ναυσιπλοίας περίπτωση τρικυμίας, που συμβαίνει συχνά, μποδίζουν δεκάδες πλοία ξένων κρατών. Ότι είναι σεισμογενής περιοχή και ότι δίπλα ακριβώς από το μέρος της εγκατάστασης βρίσκεται θαμμένη η αρχαία πόλη Χαρχάμπολη και το σημαντικότερο, ότι απέχει από την πρωτεύουσα της χώρας μας, την Αθήνα, που αριθμεί τρία εκατομμύρια ψυχές μόνο πενήντα χιλιόμετρα?
Η μόνη θάλασσα της πατρίδας μας, δίπλα στην πρωτεύουσα που έχει μείνει αμόλυντη είναι του Ευβοικού, του νοτιοανατολικού Αιγαίου  και των Κυκλάδων. Πρέπει λοιπόν, σώνει και καλά,να την αφανίσουμε , να την νεκρώσουμε και αυτή με μια τέτοια ανεύθυνη και τερατώδη εγκατάσταση?
΄
Όχι λοιπόν. Να μας λείπει η ενέργεια όταν ο θάνατος , όταν ο καρκίνος , όταν ο οικονομικός μαρασμός, όταν η εξαθλίωση έρχονται δίπλα μας, κοντά μας. Είμαστε ελεύθεροι, Δεν είμαστε σκλάβοι!
Αποτελούμε κομμάτι της Ελληνικής Γης και αποφασίζουμε μόνοι μας, τελείως μόνοι μας. Μόνο εμείς. Δεν θέλουμε πυρηνική εγκατάσταση στην περιοχή μας, δεν την επιτρέπουμε. Το απαγορεύουμε απόλυτα και βροντοφωνούμε με πάθος και πίστη το υπέροχο του Λεωνίδα- ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΤΕ.
Ένα είναι το γεγονός και πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπ" όψιν τους οι αρμόδιοι. Ότι για να πετύχουν το σκοπότους πρέπει πρώτα να αφανίσουν κάθε ανθρώπινη ψυχή στην περιοχή μας. Όπως οι Πέρσες πριν 2500 χρόνια μπόρεσαν να περάσουν από τις Θερμοπύλες, μόνο όταν πάτησαν τα κουφάρια των 300 του Λεωνίδα. Έτσι ακριβώς και εδώ, για να αρχίσουμε μια τέτοια εγκατάσταση, πρέπει πρώτα τα μηχανήματα που θα έρθουν, να κομματιάσουν τα κορμιά όλων των κατοίκων μας και των γυναικοπαίδων μας ακόμη.

Κυρίες και κύριοι,
Η μεγαλειώδης αυτή συγκέντρωση αντιπροσωπεύει το σύνολο των κατοίκων. Δεν υπάρχει ειδικά αυτή την στιγμή σε όλους μας, πολιτική σκοπιμότητα. Αυτή τη στιγμή είμαστε πολιτικά ουδέτεροι. Είμαστε όμως όλοι ενωμένοι σαν ένας άνθρωπος ενάντια στον κίνδυνο που μας απειλεί.
Για αυτό καλούμε με μια φωνή όλη μας την Κυβέρνηση, την οποιοδήποτε Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας να μας ακούσει επιτέλους. Να ακούσει την δίκαιη φωνή μας. Να αισθανθεί την αγωνία μας και την απόγνωση μας και να αναθεωρήσει οριστικά την απόφαση της. Να μας δηλώσει δε επίσημα και υπεύθυνα ότι δεν πρόκειται να προβεί , ούτε σκέψη να κάνει για εγκατάσταση πυρηνικού στην περιοχή μας.
Διαφορετικά δηλώνουμε εμείς υπεύθυνα και επίσημα , αυτή την στιγμή, ότι είμαστε αποφασισμένοι να δώσουμε το αίμα μας και την ζωή μας ακόμα για να εμποδισουμε την καταστροφή της γης που κληρονομήσαμε από τους πατεράδες μας, για να προστατεύσουμε την επιβίωση μας , για να διαφυλάξουμε το μέλλον των παιδιών μας, και επερχόμενων γενεών.
Σήμερα βλέπουν όλοι με θαυμασμό την πρόοδο και την εξέλιξη της περιοχής μας-μόνο στον δήμο μας και στις γύρω κοινότητες θα κτιστούν 5000 κατοικίες- από παραθεριστικούς διάφορους συνεταιρισμούς και οργανισμούς. Βλέπουμε όλη την αλματώδη εξέλιξη ολόκληρης της Εύβοιας, ολόκληρων των Κυκλάδων, που απορροφούν σημαντικό μέρος του εσωτερικού και διεθνούς τουρισμού. Και την πρόοδο των ακτών της Αττικής που συνορεύουν με τον Ευβοικό.
Είναι δυνατόν λοιπόν? Μόνο άσχετοι αν είναι Κυβέρνηση και οι αρμόδιοι δεν θα πιστοποιήσουν απόλυτα ότι με μια τέτοια εγκατάσταση θα καταστρέψουν και θα οδηγήσουν σε οικονομικό μαρασμό όλα αυτά τα ζωτικά και προσοδοφόρα για την εθνική μας οικονομία κομμάτια της Ελληνικής Γης?

Γιατί να κρυβόμαστε? Να είμαστε ωμοί, είναι βέβαιο ότι έστω και με ομαλή λειτουργία ενός πυρηνικού εργοστασίου , με το ραδιενεργό νέφος και τα τρομερά απόβλητα , τις ενδεχομένως διαρροές, αλλά και οι ψυχολογικοί λόγοι θα οδηγήσουν ανεπανόρθωτα σε μαρασμό και ερήμωση όλες τις πιο πάνω περιοχές.  Για αυτό κάνω αυτήν την μεγάλη στιγμή έκκληση σε όλους τους κατοίκους των Κυκλάδων, σε όλους τους κατοίκους του λεκανοπεδίου της Αττικής , να συνειδητοποιήσουν τον μεγάλο κίνδυνο που τους απειλεί από μια τέτοια εγκατάσταση και να αφυπνιστούν. Να ξεσηκωθούν όλοι και με μια φωνή να ζητήσουν την αποτροπή της φρικτής αυτής εγκαταστάσεως πριν είναι πολύ αργά.
Ιδιαιτέρως καλώ τους Αθηναίους που τον τελευταίο καιρό διαβιούν υπο το ΝΕΦΟΣ να αντιληφθούν καλά τι θα συμβεί όταν σε απόσταση από την Αθήνα 50 χιλιομέτρων τοποθετηθεί εργοστάσιο καταστροφής και ολέθρου.
Κύριοι,
Σε τέσσερις- πέντε μήνες έχουμε εκλογές. Από αυτές θα αναδειχτεί η παράταξη που θα αναμάβει την διακυβέρνηση της Χώρας. Η Κυβέρνηση λοιπόν που θα βγει θα χειριστεί το ενεργειακό πρόβλημα με κατά την κρίση της και τις απόψεις της θα δώσει την προτεραιότητα στις διάφορες λύσεις.
Κάνουμε λοιπόν έκκληση σε όλα τα κόμματα, σε όλους τους βουλευτές και πολιτευτές της Εύβοιας όλων των παρατάξεων, σε όλους τους βουλευτές των Κυκλάδων και τους βουλευτές του Λεκανοπεδίου της Αττικής, να ενωθούν μαζί μας να υψώσουν την φωνή τους με την δική μας, να χαλυβδώσουν την πίστη τους και για γίνει πιστεύω τους το δικό μας πιστεύω. Να γίνει πιστεύω το δίκαιο αιτημά μας 
και το πιστεύω τους αυτό, να το διακηρύξουν σε κάθε δημόσια προεκλογική συγκέντρωση.

Καλούμε ιδιαίτερα τους βουλευτές και πολιτευτές της Νέας Δημοκρατίας των πιο πάνω περιοχών να ασκήσουν με το κύρος τους και την θέση που κατέχουν , δυνατή πίεση στην Κυβέρνηση , αλλά μέσα και έξω από την βουλή και να κατορθώσουν να πείσουν όλους τους αρμόδιους ότι είναι ουτοπία ,είναι παρανόηση η επιμονή τους και η εμμονή της εγκαταστάσεως πυρηνικής μονάδας στην περιοχή μας αλλά και σε όλο την Ελλαδικό χώρο γενικότερα.

Θέλουμε και απαιτούμε προ των εκλογών όμως, να μας βγάλει η Κυβέρνηση από το άγχος αυτό και να μας δηλώσει επίσημα και υπεύθυνα ότι ούτε σκέψη υπάρχει πια για την εγκατάσταση πυρηνικού στην περιοχή μας.
Καλούμε τέλος και παρακαλούμε όλους ανεξαιρέτως τους επώνυμους που βρίσκονται εδώ να μας αγκαλιάσουν να μας βοηθήσουν με τη δύναμη τους και το κύρος τους και όλου μαζί ενωμένοι να αγωνιστούμε δυναμικά για την αποτροπή του τρομερού κινδύνου που μας απειλεί.

Ιδιαίτερα καλούμε όλους τους εκλεκτούς φίλους της Αθήνας που βρίσκονται εδώ για να μας συμπαρασταθούν να γίνουν κήρυκες του αντιπυρηνικού αγώνα στην Πρωτεύουσα και στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Να γίνουν ο σπόρος που θα πολλαπλασιάζεται και από στόμα σε στόμα όλοι οι Αθηναίοι θα βροντοφωνάζουν το σύνθημα μας ΟΧΙ ΣΤΟ ΠΥΡΗΝΙΚΟ ΤΕΡΑΣ.

Τελειώνοντας θέλω να ευχαριστήσω θερμά όλους που ήλθαν εδώ και όσους μας συμπαραστάθηκαν με χιλιάδες τηλεγραφήματα.
Ιδιαίτερα ευχαριστώ τους εκπροσώπους των κομμάτων , τον αξιότιμο πρόεδρο της ΕΔΑ κ.Ηλιού, τους βουλευτές ,τους Δημάρχους, τους Κοινοτάρχες τους υπευθύνους Συλλόγων, Σωματείων, και Οργανισμών και όλους ανεξαιρέτως  που έσπευσαν να μας συμπαρασταθούν και να υψώσουν την φωνή τους με την δική μας φωνή και να τους παρακαλέσω πάλι να μας βοηθήσουν πάλι με όλη τη δύναμη της ψυχής τους με αγωνιστικότητα για να πετύχουμε ΕΝΩΜΕΝΟΙ όλοι μαζί τη ματαίωση του πυρηνικού ολέθρου.

Κυρίες και κύριοι,
 Η Κάρυστος και η Χαλκίδα σήμερα, τώρα έγιναν ο πυρήνας του αντιπυρηνικού αγώνα και από σήμερα ένα σύνθημα θα κυριαρχεί μια βροντερή φωνή θα υψώνεται από άκρη σε άκρη σε όλη την χώρα σε όλη την Ελλάδα
ΟΧΙ ΣΤΟ ΠΥΡΗΝΙΚΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ  - ΟΧΙ ΣΤΟ ΘΑΝΑΤΟ

Σας ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου για την εδώ θερμή παρουσία σας.

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΡΥΣΤΟΥ
ΔΗΜ.ΖΑΧ.ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΗΣ












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΑΡΥΣΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Ζ. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΥΡΗΝΙΚΟΥ -ΧΑΛΚΙΔΑ 20 ΜΑΗ 1979

Κυρίες και κύριοι, Σας καλέσαμε σήμερα στην μεγαλειώδη αυτή συγκέντρωση που είναι γεμάτη πίστη και παλμό, αφού αφήσαμε πρώτα να περάσουν οι ...