Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2024

Επιστολή του προέδρου Δημοτικής Κοινότητας Καρύστου Βαγγέλη Σπύρου, με θέμα την αλλαγή λιμένα στο Ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο.

 






Αξιότιμε
Κε Υπουργέ,
Αξιότιμοι Κύριοι,
Με την ιδιότητα του Πρόεδρου της ΔΕ Καρύστου του Δήμου Καρύστου , εκπροσωπώντας τους πολίτες της Πόλεως της Καρύστου, πληροφορηθήκαμε τις τελευταίες ημέρες από το διαδίκτυο την ανακοίνωση της Saos Ferries ότι είναι ο ανάδοχος της ενδοκυκλαδικής Ακτοπλοϊκης Γραμμής η οποία προσέγγιζε στην Κάρυστο 2 φορές εβδομαδιαίως έως 31/12/2023.

Στην ανάρτηση όμως της εταιρείας SAOS Ferries υπάρχει αναφορά για το πλοίο SAONISSOS και η σημείωση για προσέγγιση στο λιμάνι Μαρμαρίου.
Επικοινωνώντας προσωπικά με τον εκπρόσωπο της SAOS Ferries και τον πλοίαρχο του SAONISSOS με ενημέρωσαν ότι δεν είναι εφικτή η προσέγγιση του πλοίου 78 μ μήκος και 3,5-4,0 μ βυθίσματος στον λιμένα Καρύστου λόγω βυθισμάτων του λιμένα.
Εν τω μεταξύ έχει διενεργηθεί απαμμώση τον Μάρτιο του 2023 από τον Οργανισμό Λιμένων Ευβοίας σε συνεργασία με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος. Παράλληλα, διενέργησα αυτοψία πριν 4 ημέρες με την βοήθεια βυθόμετρου ντόπιου αλιευτικού. Κατά την βυθομέτρηση δεν βρέθηκε βύθισμα λιγότερο από 4,7 m στα σημεία όπου ήδη προσέγγιζε το Caldera vista της sea jets μεχρι πριν μερικές εβδομάδες, χωρίς βέβαια να θεωρηθεί επίσημη αλλά είναι ένα στοιχείο.
Ζήτησα προχθές από την εταιρεία να έρθει ο Καπετάνιος του SAONISSOS να 'σκανταγιάρει' ο ίδιος το λιμάνι της Καρύστου και δεν υπήρξε ανταπόκριση.
Τελικώς πρέπει το λιμάνι και η πόλη της Καρύστου να σταματήσει να είναι όμηρος του κάθε Καπετάνιου και των φημών (δυσφήμησης) που διακινούνται σχετικώς, κάποιες φορές και με δόλο ίσως από αντίπαλα προς την Κάρυστο συμφέροντα. Οπότε θεωρώ ότι θα πρέπει ΑΜΕΣΑ (άμεσα, όχι μετα από εβδομάδες ή μήνες) να γίνει επίσημη βυθομέτρηση από το Πολεμικό Ναυτικό ώστε να κλείσει αυτή η παραφιλολογία και η δυσφήμιση που γίνεται. Αν τελικά τα επίσημα βυθίσματα είναι Πχ 4,9 m , θα γνωρίζουν όλοι επίσημα ότι στο Λιμάνι Καρύστου μπορεί να προσεγγίσει με ασφάλεια πλοίο πχ με μήκος μέχρι 100 μ και βύθισμα μέχρι 4,6 μ. Το 2021 προστέθηκε στην προκήρυξη το ή Μαρμαρι μέχρι να διενεργηθεί η εργασία απάμμωσης.
Αξιότιμοι Κύριοι, τα αποτελέσματα της επιβατικής κίνησης από και προς το λιμάνι της Καρύστου, ειδικά της τελευταίας σεζόν (περισσότερο την θερινη σεζόν ), και χωρίς ιδιαίτερη διαφήμιση, ήταν άκρως ενθαρρυντικά και έδειξαν ότι υπάρχει ενδιαφέρον κατα την τουριστική σεζόν. Παραλληλα υπάρχει και εμπορικό ενδιαφέρον από Βιομηχανίες τροφίμων Ευβοίας , θήβας κλπ. Επαναλαμβάνω ότι αυξάνεται η επιβατική κίνηση από σεζόν σε σεζόν μόνο με την διασπορά από στόμα σε στόμα χωρίς επίσημη διαφήμιση.Πέρα των ανωτέρω είναι ξεκάθαρο ότι πρέπει στην Κάρυστο να γίνει πλέον επέκταση των λιμενικών εγκαταστάσεων, ώστε να είναι δυνατή η προσέγγιση μεγαλύτερων πλοίων, με βυθίσματα >5μ αλλά επι του παρόντος δεν μπορεί να λειτουργούμε με τα καπρίτσια του κάθε Πλοιάρχου ή Πλοιοκτήτη.
Επίσης, είναι ξεκάθαρο ότι αν ένα πλοίο σαν το SAONISSOS θα χρειάζεται 1,5 ώρα επιπλέον σε σχέση με την Κάρυστο από Άνδρο που ουσιαστικά σημαίνει 3 ώρες μεγαλύτερο ταξίδι από και προς Άνδρο. Η συνθήκη αυτή θα λειτουργήσει αποτρεπτικά και θα καταβαραθρώσει την επιβατική κίνηση.
Ειλικρινά, οι πολίτες στην Πόλη της Καρύστου έχουν όλοι απορρήσει με τα ανωτέρω και μαζί και εμείς. Θα θέλαμε να σας παρακαλέσουμε πολύ για μία επίσημη ενημέρωση σχετικά με το ζήτημα και αν τελικά υπάρχει κάποιο πρόβλημα στην υλοποίηση από την εταιρεία που ακριβώς οφείλεται αυτό, ώστε να αντικρούσουμε με επιχειρήματα. Θα χαρούμε πολύ να βοηθήσουμε στην επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος έχει προκύψει. Αντίστοιχα, αν η εταιρεία τελικά δεν μπορεί να ανταποκριθεί λόγω ανωτέρου βίας ή άλλων θεμάτων αξιοπλοίας, μήπως θα έπρεπε το υπουργείο σας να αποτανθεί σε πιθανές άλλες ενδιαφερόμενες ακτοπλοϊκές εταιρείες όπως πχ η Hellenic seaways, blue star, golden, sea jets κλπ κλπ.Εν κατακλείδι, επαναλαμβάνω ότι θα θέλαμε μία επίσημη ενημέρωση από το υπουργείο σας και θα χαρούμε πολύ να παρέχουμε κάθε δυνατή βοήθεια για την επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος έχει προκύψει.
Μεεκτίμηση,
ΒαγγέληςΣπύρου
ΜηχανολόγοςΜηχανικός
Πρόεδρος Δημοτικής Κοινότητας Καρύστου


Άρχισαν τα βάσανα.
Με επιπλέον χρόνο και αποσταση,για μη χρήση του λιμένος Καρύστου ,όπως την προσέγγιζε μέχρι τώρα το Caldera Vista, αναταραχή.επικρατει.
Για την ιστορία θα αναφέρω ότι προσηγγιζα για δύο χρόνια το λιμάνι της Καρύστου το 1997 με τακτικά 3 δρομολόγια ημερησίωςε Εξπρές Κάρυστος 98 μέτρων μήκους και 26 πλάτους
Επίσης σε έκτακτο δρομολόγιο το 2003 με το Άκουα Τζιουελ.
Πριν 3 χρόνια συνόδευσα σαν εμπειρία ,κατόπιν αιτήματος της SEA Jets το Super Jet 2 στην πανηγυρική είσοδο του πρώτου επιβατηγού που προσεγγίζει την Κάρυστο μετά δεκαετίες
Είχε προηγηθεί λεπτομερής βυθομετρηση του λιμένος με τον επίσης Πλοίαρχο της Ση τζετς καπταιν Γιάννη Παπαμάρκο όπου έγιναν υποδείξεις και αγορά δύο μεγάλων πλωτών προσκρουστηρων τύπου Γιοκοχάμα,βυθίσματα δε διαπιστώθηκαν σε όλες τις θέσεις λιμένος άνω των 5 μέτρων .
Κατά σύμπτωση Πλοίαρχος του πλοίου της Ση τζετς που "ανοίξαμε" το λιμάνι πριν 3 χρόνια, ήταν ο σημερινός έμπειρος πλοίαρχος του Σάονησος με τον οποίον καταπλευσαμε μαζί χωρίς πρόβλημα.
Σίγουρα η Εταιρεία έχει τις επιφυλάξεις της ,διότι οι επίσημες βυθομετρήσεις της Καρύστου είναι πολύ παλαιές.
Το αίτημα των Καρυστιών και η πραγματοποίηση του , για επίσημη βυθομετρηση από ΠΝ.ίσως θα δώσει τέλος στην αβεβαιότητα και θα γλυτώσει την Εταιρεία από επιπλέον καύσιμα και χρόνο
Επιπλέον θα συμβάλλει ίσως σε επιπλέον κερδοφορία αφού το συμβατικό μπορεί να μεταφέρει και φορτηγά οχήματα.
Η ίσως επιβεβαίωσει τις αντιρρήσεις τηςΕταιρειας για μη επαρκή βυθίσματα.
Εγώ δεν παίρνω θέση στα αναφερόμενα στην επιστολή για συμφέροντα η όχι σκοπιμότητες κλπ ,απλά αναφέρω τις ναυτικές μου εμπειρίες.
Πάντως το λιμάνι είναι σε άριστη κατάσταση και πολύ ασφαλέστερο από άλλα κυκλαδονησια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου