Τετάρτη 13 Μαρτίου 2024

AΡΙΘ. ΑΠΟΦΑΣΗΣ: 33/2024 Π Ε Ρ Ι Λ Η Ψ Η «Συζήτηση σχετικά με την πρόταση φορέων της περιοχής για την σύνδεση της Καρύστου με την Ραφήνα και τις Κυκλάδες»


 

Α Π Ο Σ Π Α Σ Μ Α Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Ο Υ

Της με αριθ. 3 από 21 Φεβρουαρίου 2024 συνεδρίασης

του Δημοτικού Συμβουλίου Καρύστου

AΡΙΘ. ΑΠΟΦΑΣΗΣ: 33/2024 Π Ε Ρ Ι Λ Η Ψ Η

«Συζήτηση σχετικά με την πρόταση φορέων της περιοχής για την σύνδεση της Καρύστου με την Ραφήνα και τις Κυκλάδες»




ΘΕΜΑ: 2o «Συζήτηση σχετικά με την πρόταση φορέων της περιοχής για την

σύνδεση της Καρύστου με την Ραφήνα και τις Κυκλάδες».

Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου εισηγούμενος το 2o θέμα της ημερήσιας

διάταξης, έθεσε υπόψη του Συμβουλίου την από 26-1-2024 πρόταση φορέων της περιοχής για

την σύνδεση της Καρύστου με την Ραφήνα και τις Κυκλάδες που έχει ως εξής:

«Θέμα: Σύνδεση Στερεάς Ελλάδας – Εύβοιας – Καρύστου με Ραφήνα και Κυκλάδες

Η νότια Εύβοια βρίσκεται στο κέντρο της Ελλάδας και του Αιγαίου, σε απόσταση λίγων

ναυτικών μιλίων από την Αττική προς τα δυτικά και τις Κυκλάδες στα νότια. Το λιμάνι της

Καρύστου από το 1920 είχε τακτικά δρομολόγια με τη Ραφήνα και τις Κυκλάδες αποτελώντας τη θαλάσσια γέφυρα των νησιών με την Αθήνα. Το 1990 από το λιμάνι της Καρύστου ξεκίνησε η ILIO LINES που σήμερα ως SEA JETS αποτελεί την μεγαλύτερη εταιρεία ταχυπλόων.

Η σύνδεση της Κύμης με τη Σκύρο, του Μαντουδίου με τις Σποράδες και πρόσφατα της

Καρύστου με τις Κυκλάδες, έδειξαν την αυξανόμενη δυναμική στις γραμμές αυτές.

Η ιδιαίτερα εύστοχη σύνδεση της Καρύστου με τις Κυκλάδες και η απρόσκοπτη συνέχισή της αποτελεί θεμελιώδη πόλο τουριστικής και εμπορικής ανάπτυξης Εύβοιας και Κυκλάδων.

Η δρομολόγηση του ΕΓ-ΟΓ «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» τις τελευταίες ημέρες, μας επιφύλαξε τη δυσάρεστη έκπληξη της προσέγγισης του πλοίου στο λιμάνι του Μαρμαρίου. Το γεγονός αυτό αυξάνει το ταξίδι κατά περίπου 80 λεπτά, γεγονός που κάνει τη γραμμή λιγότερο ελκυστική και μειώνει πολύ το χρόνο παραμονής σε Άνδρο, Τήνο, Σύρο.

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι κάτοικος της Καρύστου και της Άνδρου που φτάνει στη Σύρο τα μεσάνυχτα της Πέμπτης, αναχωρεί από τη Σύρο στις 7:00 το πρωί της Παρασκευής.

Θεωρούμε επιβεβλημένη:

- Τη συνέχιση της άγονης γραμμής με προσέγγιση στο λιμάνι της Καρύστου

- Άμεση επίσημη βυθομέτρηση του λιμένα της Καρύστου από αρμόδιο φορέα και

ενημέρωση των αντίστοιχων ναυτικών χαρτών ώστε να πάψει η ομηρία της Καρύστου

λόγω των πεπαλαιωμένων στοιχείων στους υφιστάμενους χάρτες

- Την επέκταση των συνδέσεων με νέα γραμμή που θα συνδέει την Κάρυστο με το λιμάνι

της Ραφήνας και τις Κυκλάδες τουλάχιστον κατά τη θερινή σεζόν

2

- Την ενίσχυση της σύνδεσης στη γραμμή Μαρμαρίου – Ραφήνας με πυκνά δρομολόγια και

έγκαιρη γνωστοποίησή τους στο επιβατικό κοινό

Βασικά πλεονεκτήματα της σύνδεσης Εύβοιας – Κυκλάδων είναι:

- Η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού της Εύβοιας και γενικότερα της Κεντρικής

Ελλάδας και αντίστροφα

- Η σύνδεση των Κυκλάδων μέσω της Εύβοιας (Κύμη – Μαντούδι) με τις Σποράδες και

αντίστροφα

- Η μεγιστοποίηση του τουριστικού ρεύματος με την ανάπτυξη νέων τουριστικών

προϊόντων όπως το island hopping συνδυασμένα πακέτα θρησκευτικού τουρισμού

(Τήνος, όσιος Ιωάννης ο Ρώσος κ.α.) μονοήμερες αποδράσεις επισκεπτών της Εύβοιας

σε κοντινά νησιά και αντίστροφα

- Η αποσυμφόρηση του λιμανιού της Ραφήνας που έχει οδηγηθεί σε απόλυτο κορεσμό με

αδυναμία των υποδομών της να εξυπηρετήσει την διογκούμενη κίνηση.

Η δημιουργία ενός δυναμικού δικτύου στην καρδιά της Ελλάδας δημιουργεί απεριόριστες

δυνατότητες σύνθετης μετακίνησης ελλήνων και ξένων επιβατών αλλά και εμπορευμάτων

από τις Σποράδες μέχρι την Κρήτη.

Παράλληλα γίνεται αποσυμφόρηση των κεντρικών λιμανιών και οδικών αξόνων της χώρας

και αναδεικνύονται νέα τουριστικά προϊόντα.

Θεωρούμε τη συμβολή της Πολιτείας στην προσπάθειά μας αυτή επιβεβλημένη.

Ζητούμε άμεσα συνάντηση στο ΥΠΕΝ αντιπροσωπείας της δημοτικής αρχής και των

φορέων της πόλης μας, με τον κύριο Υπουργό Ναυτιλίας ώστε να θέσουμε με λεπτομέρεια τα ανωτέρω προβλήματα αλλά και να μεταφέρουμε τις διαμαρτυρίες όλης της πόλης»

Κατόπιν έλαβε το λόγο ο εκπρόσωπος των φορέων της περιοχής που κατέθεσαν την ανωτέρω πρόταση κ. Βερούχης Κων/νος και ανέλυσε στα μέλη τα στοιχεία της πρότασης.

Κατόπιν έλαβε το λόγο ο πρόεδρος του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Καρύστου κ. Σπύρου Ευάγγελος ο οποίος κατέθεσε υπογραφές δημοτών οι οποίοι στηρίζουν την ανωτέρω πρόταση των φορέων.

Κατόπιν ο Δημ. Σύμβουλος κ. Παρασκευάς Δ. δήλωσε:

«Το ζήτημα της διασύνδεσης της Καρύστου με τις Κυκλάδες όπως και με τη Ραφήνα δεν μπορεί να ειδωθεί ξεκομμένα από το σύνολο των οδικών και θαλάσσιων δρόμων της Νότιας Εύβοιας.

Εμείς τοποθετούμαστε με κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών στην τακτική, ασφαλή και φθηνή μεταφορά του λαού από και προς την εργασία του, για την υγειονομική κάλυψη και άλλων αναγκών, για το δικαίωμα στις διακοπές και την αναψυχή.

Με βάση αυτά τα κριτήρια κυβέρνηση, περιφέρεια και δήμος έχουν ευθύνη να αναπτύξουν την ολοκληρωμένη διασύνδεση της περιοχής μας με τη Χαλκίδα, την Αττική και τις Κυκλάδες.

Συγκεκριμένα και με ιεράρχηση θεωρούμε πως πρέπει:

Α) Πρώτων να αναβαθμιστεί σημαντικά ο δρόμος Χαλκίδα-Κάρυστος σε ολόκληρο το μήκος του και όπου χρειάζεται να υπάρξει νέα χάραξη.

Β) Να υπάρξει σύνδεση μέσω ΚΤΕΛ της Καρύστου με το Μαρμάρι, τα Στύρα, όπως και με τα χωριά της περιοχής.

Γ) Φθηνά δρομολόγια στις γραμμές Μαρμάρι-Ραφήνα και Στύρα-Αγία Μαρίνα, χωρίς να

διακόπτονται κάθε λίγο και λιγάκι και μάλιστα χωρίς λόγο.

Σε αυτό το πλαίσιο η διασύνδεση της Καρύστου με τις Κυκλάδες μπορεί να συμβάλλει στην

περαιτέρω ανάπτυξη των κοινωνικών, εμπορικών και τουριστικών σχέσεων του δήμου μας με τα νησιά των Κυκλάδων.

Εμπόδιο σε μία τέτοια ολοκληρωμένη διασύνδεση και ανάπτυξη των συγκοινωνιών προς

όφελος του λαού της περιοχής μας μπαίνει η πολιτική που ακολουθούν οι κυβερνήσεις

διαχρονικά και στηρίζει τα κέρδη των εφοπλιστών, που αντιμετωπίζει τις μεταφορές ως πεδίο κερδοφορίας και υλοποιεί έργα οδοποιίας ή κατασκευής λιμανιών μόνο όπου εξυπηρετούνται οι ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων.

Με αυτή τη λογική στηρίζουμε και κάθε προσπάθεια στην υλοποίηση της διασύνδεσης της

Καρύστου με τις Κυκλάδες και τη Ραφήνα και προσυπογράφουμε τα αιτήματα των φορέων για άμεση επίσημη βυθομέτρηση του λιμένα Καρύστου, την επέκταση των συνδέσεων με νέα γραμμή που θα συνδέει την Κάρυστο με τις Κυκλάδες και τη Ραφήνα, την ενίσχυση της σύνδεσης στη γραμμή Μαρμαρίου – Ραφήνας, τη συνάντηση με το Υπουργείο Ναυτιλίας ώστε να δοθεί λύση σε αυτά τα προβλήματα».

Ο Πρόεδρος κάλεσε το Δημ. Συμβούλιο να αποφασίσει σχετικά .

………………………………………………………………………………………..

Το Δημοτικό Συμβούλιο αφού άκουσε την εισήγηση του Προέδρου, έλαβε υπόψη τις

διατάξεις του αρ. 65 του ν. 3852/10, μετά από διαλογική συζήτηση, ο μ ό φ ω ν α

Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ε Ι

Εγκρίνουμε και συνυπογράφουμε την πρόταση φορέων της περιοχής για την ακτοπλοϊκή

σύνδεση της Καρύστου με την Ραφήνα και τις Κυκλάδες όπως εκτέθηκε στο σκεπτικό της

παρούσας.

Η απόφαση αυτή έλαβε αύξοντα αριθμό 33/2024.

……………………………………………………………………………………

Αφού συντάχθηκε και αναγνώστηκε το πρακτικό αυτό υπογράφεται ως ακολούθως.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΑ ΜΕΛΗ

ΒΟΣΣΟΣ ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ τ.σ. τ.υ.

Ακριβές Αντίγραφο

Κάρυστος αυθημερόν

Ο Πρόεδρος

ΒΟΣΣΟΣ ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ

4

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Που είναι οι 30- 50?

Σεμινάριο για τις πρώτες βοήθειες από την Αδελφότητα Καρυστίων την Κυριακή 10/11 Εδώ και πάρα πολλά χρόνια λέμε ότι ο κόσμος δεν συμμετέχει ...