Πέμπτη 23 Ιουνίου 2022

'Ασματα Καρυστίων. Τραγούδια της τάβλας.

 Τα τραγούδια της τάβλας, είναι στίχοι όπως οι Κρητικές μαντινάδες. Τα έλεγαν ενώ ήταν στο τραπέζι και ξεκινούσε ένας με ένα στίχο ενώ συμπλήρωνε κάποιος άλλος το νόημα. Οι καλύτεροι γλωσσοπλάστες ήταν στον Πλατανιστό, σύμφωνα με τον Χατζικωσταντή. Δυστυχώς δεν ξέρουμε τον ρυθμό που τα τραγουδούσαν.



1.  Μαύρ΄είν' τα μούρα στην μουριά, και πράσινα τα φύλλα,

Λογάριασε και τον καιρό που με παιδεύεις σκύλα.

2.. Θε να σε κλέψω μια βραδιά, νάναι και φεγγαράκι,

να σε γυρεύ΄η μάνα σου με το πουκαμισάκι.


3.  Δεν θέλω την αγάπη σου να μου τηνε χαρίσεις

Στης Έγριπος το γιακιντί να πάεις να την ρίξεις.


4. Νταγιάντισε καρδίτσα μου, της γειτονιάς τα λόγια,

πως νταγιαντίζουν τα βουνά το πάγος και τα χιόνια.


5. Είπα σου μη με πειράζεις, άφες με στο χάλι μου,

τσι το νού μου τον επήρες από το κεφάλι μου.


6.  Όντας σε πρωτοθυμηθώ , τσ΄όντας σε βάν΄ο νους μου,

σαν θάλασσα βουρκώνομαι, σαν τσύμα δερν΄ο νους μου.


7.  Ομορφοκαμωμένε μου, σεντουκοπλαταρά μου,

όντας ακούω τσ΄έρχεσαι , βροντοχτυπά η καρδιά μου.


8. Εμαύρησ΄η καρδούλα μου, τσ΄έγινε σαν την πάνα,

που σ΄είδα τσι ξηγάστανε με τον οχτρό αντάμα.


9. Κρίμα στην ρούσα πέρδικα, που πήρε γέρον άνδρα,

και τρίβεται στην μπάντα της σαν τράγος μες΄την μάντρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΣΤΕΡΕΑΣ ΚΑΙ ΕΥΒΟΙΑΣ ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΚΑΡΥΣΤΟΥ " Καμιά άλλη ανεμογεννήτρια και μπαταρίες στο δήμο Καρύστου!"

  ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΣΤΕΡΕΑΣ ΚΑΙ ΕΥΒΟΙΑΣ ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΚΑΡΥΣΤΟΥ Τετάρτη, 15 Μαΐου 2024 Καμιά άλλη ανεμογεννήτρια και μπαταρίες στο δήμο Καρ...