Τρίτη 28 Ιουνίου 2022

Επί τη εορτή του Σταυρού. Κάλαντα Καρύστου και περιχώρων.

 

Επί τη εορτή του Σταυρού



 

Σήμερον  ημάς συνήγαγεν ημέρα του αγίου

Ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου.

Χαίρε Αδάμ, χαίρε Αγνή, χαίρε Τίμιε Σταυρέ,

Κι΄ο χορός των Αποστόλων

Ημείς οι τρείς οι τέσσαρες

Και άλλο΄είκοσι τέσσερες,

Την Πόλιν εγυρίσαμεν

Την Πόλιν , την μητρόπολιν,

Τον βασιλιά δεν είδαμεν.

Χειμώνα τον περάσαμεν,

Καλά τον επιτύχαμεν.

Μάρτη, Μάρτη μου καλέ,

Και Απρίλη θαυμαστέ.

Το κρασί μες το ποτήρι

Και τα σύκα στο μανδήλι.

Χελιδόνι κελαειδά

Και ανθρώπους εξυπνά.

Όξω ψύλλοι, ποντικοί,

Πάρτε όρος, τσαι βουνί,

Φάτε κουμαρόφυλλα,

Πέσατε ψοφήσετε.

Μέσα ήλιος και χαρά,

Και υμείς οι μαθηταί.

Και κουκούλια σφηγκτά,

Και μεγάλα σαν αυγά.

Ως λουλουδίζει ο Σταυρός.

Να λουλουδίσουν τα ορδινιά σας

Να πήξουν τα κουκούλια σας.

Ο ήλιος φωτίζει,

Η γη μυρίζει

Τα δέντρα ανθούσι

Τα πουλιά κελαϊδούσι.

Σήκω κυρά, δος μου τ΄αυγό,

Γιατ΄έχω δάσκαλο κακό.

Αν αργήσω, δέρνει με

Μείνε δε, σκοτώνει με.

Κ΄έχετε το κρίμα μου,

Και την αμαρτία μου.

Ας το πάρω τα΄αυγό

Κι΄ας δαρθώ και σκοτωθώ.

 

Και εις έτη πολλά.

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μουσικό Οδοιπορικό της Χρυσούλας Παλιούρη.

  Η Χρυσούλα Παλιούρη παίζει Καρυστινή Λύρα, έχει μάθει τσαμπούνα με δάσκαλο τον Γιάννη Μαμά, και με μεγάλη προσήλωση και ενθουσιασμό, προσπ...